Gå til innhold

hjelp!


Gjest unormal 22

Anbefalte innlegg

Gjest unormal 22

jeg er skammelig forelsket i psykiateren min. tenker på ham hele tiden. i sexscener også. herregud, dette kan da ikke være normalt? har vært slik i 8mnd. jeg trodde følelsene skulle forsvinne av seg selv, men det omvendte har skjedd. følelsene blir sterkere....

han er så god og deilig..... stemmen, huden, personligheten, -alt!

får psykiatere også liknende følelser overfor klientene sine?

hva kan jeg gjøre? (UTENOM å t adet opp med ham, det er ikke aktuelt. Så tøff er jeg ikke).

*HJERTESUKK*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kizza1365380506

Nei du er ikke unormal det er lett å få følelser overfor en som forstår deg og som viser omtanke. Du er sikkert i en sårbar situasjon siden du går i terapi og da er det lett å få slike følelser. Men er du forelsket i psykiateren eller er du forelsket i det h*n får deg til å føle?

Det beste rådet er at du finner deg en ny psykiater dersom det er mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Det er helt vanlig som fenomen å forelske seg i og ha sexfantasier om psykiateren din.

Men om det er vanlig at det varer i åtte måneder og blir sterkere etterhvert vet jeg ikke. Kanskje du burde finne en annen behandler å rådføre deg med om ikke annet?

PLEIER du å ha lett for å forelske deg forresten? Svaret på det kan jo også si noe om hvor alvorlig situasjonen er.

Det er jo meninga at du skal jobbe med deg slev i timene og ikke bare tenke på behandleren din! Det er penger rett ut av vinduet for deg i allefall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, dette her er ikke helt bra....

Jeg kan forstå at du ikke har lyst til å ta dette her opp med ham. Jeg kjenner meg litt igjen i historien din, da jeg også en gang fikk liknende følelser for noen jeg gikk til. Det var en slags merkelig, forbudt fascinasjon som ikke ville forsvinne. Forferdelige greier, og jeg tror ikke at denne personen ville bli særlig "happy" om han hadde fått vite om det...

Du spør om det hender at psykiatere av og til også får liknende følelser for klientene sine? Ja, det hender. Det finnes historier som forteller om psykologer og psykiatere som har latt følelsene bære av med seg og innledet et forhold med en klient, men det har de faktisk ikke lov til. Dette blir ansett for å være svært uetisk, av naturlige årsaker som har med psykiaterens makt/kunnskap/ressurser og klientens sårbarhet/avhengighet å gjøre. I en psykiater/klient-relasjon er det alltid psykiateren som har det største ansvaret. Kan også nevne at mange av disse historiene har endt svært ulykkelig, men det er vel gjerne først da vi andre får høre om det...

Men uansett - mitt råd til deg er: Ikke si noe, det er en veldig stor sannsynlighet for at det vil føre til mye ubehag, både for deg og for han. Blir det for vanskelig, så er det kanskje best å gjøre sånn som flere andre her foreslår - å prøve å finne en annen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest unormal22

Det er helt vanlig som fenomen å forelske seg i og ha sexfantasier om psykiateren din.

Men om det er vanlig at det varer i åtte måneder og blir sterkere etterhvert vet jeg ikke. Kanskje du burde finne en annen behandler å rådføre deg med om ikke annet?

PLEIER du å ha lett for å forelske deg forresten? Svaret på det kan jo også si noe om hvor alvorlig situasjonen er.

Det er jo meninga at du skal jobbe med deg slev i timene og ikke bare tenke på behandleren din! Det er penger rett ut av vinduet for deg i allefall!

Pleier aldri å forelseke meg..... har vært forelsket to ganger i hele mittt liv. En gang da jeg var 7, og da jeg var 14. That's it.

Men.... vanskelig å bytte psykiater liksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Pleier aldri å forelseke meg..... har vært forelsket to ganger i hele mittt liv. En gang da jeg var 7, og da jeg var 14. That's it.

Men.... vanskelig å bytte psykiater liksom...

Da synes jo denne forelskelsen å være mer 'alvorlig' enn om du pleide være dypt forelsket en gang i året mener jeg.

Det ER som sagt normalt å forelske seg i terapeuten, men dette virker til å ha 'bitt seg litt fast'.

Kan du ikke forklare for legen din, og få han til å søke plass hos en annen? Du kan jo gå til handu har nå, uten å si noe, mens du venter på ny (hvis du vil og trenger det).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...