Lerik Skrevet 14. april 2003 Del Skrevet 14. april 2003 Jeg er en mann på 39 år som opplever noen "rare øyeblikk" som gjør meg svimmel. Eksempel, jeg går bortover gaten og prater med en venn, plutselig så er det som om jeg mangler noen sekunder, jeg vet ikke hva som har skjedd, etterpå så blir jeg litt svimmel, noen timer senere så var det som om jeg var på en båt i sjøgang, blir deretter svimmel, det prikker i hodet og jeg må sette meg ned. Dette har skjedd 4 ganger de siste ukene. Jeg tar zelo-sok 50 mg om dagen for høyt blodtrykk. Jeg begynner å lure på om dette kan være en slags føling,men det er ellers ikke noe som tyder på at jeg har diabetes. Takknemelig for svar 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/100865-f%C3%B8ler-meg-s%C3%A5-underlig/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Einar Søyland, spesialist i hjertesykdommer Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 Svar til Lerik. Det kan være forskjellige årsaker til disse fenomenene. Det mest sannsynlige er at du har variasjoner i blodtrykk og/eller puls. Slike variasjoner vil kunne medføre nedsatt blodforsyning til hjernen, og dermed gi deg symptomer som dem du beskriver. Mest nærliggende er at din Selozok-medikasjon er delaktig i provokasjonen av dine plager. Betablokkere generelt kan gi forbigående blokkade av impulsgivningen i hjertet, og det kan medføre at pulsen blir så langsom at symptomer kan opptre. Det er maktpåliggende å få dette registrert, og hvis det er et elektrisk "blokk" som foreligger, bør din blodtrykksbehandling revurderes snarest. Imidlertid er slik registrering ofte vanskelig, avhengig av hvor ofte du har dine symptomer. Har du hyppige / daglige symptomer, vil det være enkelt å avgjøre hvorvidt ditt hjerte er med på å lage plagene. Ta dette omgående opp med din lege og sett igang undersøkelser for å få avdekket årsaken til dine besvær. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/100865-f%C3%B8ler-meg-s%C3%A5-underlig/#findComment-581029 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.