Gå til innhold

Hals/lunger

Anbefalte innlegg

Høsten 2000 ble jeg hes og fikk etterhvert klumpfølelse i halsen og svelge-ubehag. Tidlig i 2001 ble jeg undersøkt med røntgen, CT og gastroskopi. Det ble oppdaget endring i slimhinne øverst i spiserør. Har vært til senere kontroll, men ingen utvikling.

Jeg har hatt symptomene (heshet, svelge-ubehag, lett hoste, kløe i hals) i varierende grad hele tiden.

I 2003 ble det oppdaget pipelyd i en lunge. Jeg var til røntgen-undersøkelse av lungene, og alt så normalt ut. I ettertid har jeg nå lette smerter i rygg-sider i tillegg til de tidligere nevnte symptomer.

Bør jeg ta initiativ til flere undersøkelser/prøver? I så fall hvilke?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/100896-halslunger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

-okei.

Beklager at jeg undertegner meg som "idrettslege" når jeg svarer deg her, men det er bare av praktiske grunner.

Jeg gjør meg 2 tanker. For det første bør de nevnte funn i spiserøret sjekkes helt jevnelig og ikke la det bli for lenge mellom hver gang når symptomene endrer seg eller blir værre.

Noen ganger opptrer astma-liknende symptomer ved syreproblemer i mage og spiserør. La evt. en lungelege se nærmere på dette med piping i lungene dine.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/100896-halslunger/#findComment-576010
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...