Gå til innhold

Føler psykiateren vil bli kvitt meg.. NHD


Gjest Sally33

Anbefalte innlegg

Gjest Sally33

Jeg har gått til en og samme psykiater i mange år.. ( i hvertfall 6 år..)

Jeg har slitt veldig mye med meg selv... Livet mitt er mye bedre nå.. Men jeg har fremdeles problemer.

Plutselig føler jeg psykiateren prøver å friske-melde meg. Jeg har nylig fått et barn, timen etter fødselen spurte han " Har du tenkt å begynne å jobbe ? " Det var tydelig at han ihvertfall mente at jeg burde det om ikke så lenge...

Han ymter frampå å kutte ned på timene... Og kommer med kommentarer som "Du blir bare mer og mer "normal" "

Selvfølgelig ønsker jeg å være frisk. MEN føler fremdeles at jeg sliter MYE med meg selv... Ukentlig har jeg tanker om at jeg ønsker å dø... Daglig har jeg negative tanker om meg selv... Jeg fungerer ikke bra sosialt. Jeg er mistenksom overfor andre, stoler på svært svært få...

Føler meg langt i fra klar til å jobbe. Har nok med meg selv og min lille familie.

Har nylig fått et barn og føler meg så sårbar.. På toppen av det hele føler jeg at psykiateren prøver å bli "kvitt" meg.

Føler meg litt dårlig behandlet av psykiatern.. Har jeg grunn til det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ikke undertegnet

Nei jeg tror ikke du blir behandlet dårlig, men du kan jo fortelle dette til psykiateren din.Hva du synes om det.

Han vil kanskje prøve kutte ned pga han kanskje vil prøve om du får det bedre med mindre timer siden du har gått så lenge i terapi. Prøve at du skal få det mest mulig normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest appendix

Ta opp denne redselen med han. akkurat som du har fortalt oss det her!

Ellers har jeg lest det er vanlig, når man har gått lenge i terapi' at min blir redd for å greie seg uten terapien. Tror det er tanker de fleste må igjennom eter så lang terapi som seks år. og attpåtil hos samme behandler.

At han forbereder deg er nok helt riktig gjort. Behøver ikke bety at dette er noe som skal skje med en gang.

Men de fleste må jo avslutte terapien en eller annen gang. Om en finner ut at det ikek går uten, er deg jo mulig å begynne igjen.

Noen har også nytte av en pause på noen måneder av og til. Ifølge min psykiater. Mente at mange etter en pause var mer motivert for ny framgang i terapien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg er sikker på at han ikke vil bli kvitt deg.

Derimot antyder han vel at terapien går mot "begynnelsen på slutten". Hos deg som har gått så lenge, vil det være klokt av terapeuten å ta dette opp over at år før avslutning.

Kanskje han ser for seg at terapien kan avsluttes til sommeren 2004?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...