Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er en relativ frisk gutt på 26 år. Jeg har nylig oppdaget at jeg får av og til en liten blødning i endetarmen når jeg går på toalettet.

Jeg er heteroseksuell og har samboer. Er det noen som kan ha en ide hva dette kan være? Jeg er litt redd for å gå til lege da vi har hatt flere krefttilfeller i familien og er redd at dette kanskje kan være en årsak.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/100907-bl%C3%B8dning-i-endetarmen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ikke undertegnet

Leste nettopp om en annen gutt på 26 med lignende symtomer, men jeg drikker sjeldent eller aldri alkohol så jeg ser ikke at det kan ha noen sammenheng.

SAnnsynligvis dreier det seg om noe så uskyldig som sprekker (særlig hvis avføringen er hard) eller hemoroider. Forsøk med en salve eller stikkpiller for hemoroider og sørge for å holde avføringen myk. Hvis du da ikke blir bedre bør du spørre legen, uten at det av den grunn er sannsynlig at det er noe farlig.

SAnnsynligvis dreier det seg om noe så uskyldig som sprekker (særlig hvis avføringen er hard) eller hemoroider. Forsøk med en salve eller stikkpiller for hemoroider og sørge for å holde avføringen myk. Hvis du da ikke blir bedre bør du spørre legen, uten at det av den grunn er sannsynlig at det er noe farlig.

OK, takk for svaret.

Jeg leste nettopp om flere som har lignende problemer.

Jeg har tidligere vært idrettsutøver og har hatt en spesiell diett som jeg på noen områder ennå opprettholder.

Bla det å spise mye kjøtt som jeg gjør hver dag. Spiser jeg feks. brød til frokost om morningen er hele dagen min ødelagt da jeg får mye luft i magen. Men tyngre kost som kjøtt har jeg ingen problemer med. Jeg blir også fort "tom" for energi hvis jeg prøver å endre på kostholdet mitt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...