Gå til innhold

au....


Gjest anneli

Anbefalte innlegg

hei.

jeg har de siste årene hatt en del "fluff" med underliv og mage.

Jeg er lapraskopert 2 ggr. ('93 og 98) og fjernet begge gangene endo-vev og cyster i fossa doglasi(?)

I fjor på denne tiden ble det oppdaget celleforandringer i livmorhalsen og jeg ble conisert i mars.

Spørsmål 1: har disse 2 tingene noe med hverandre å gjøre?

2. Jeg er så.... hormonell eller noe. Siden jeg ble konisert har jeg veldig mye utflod, jeg har voldsomme kramper v/ eggløsning. (big time) og brystene mine eser ut to bh-størrelser og verker i to uker frem til mens. Virkelig verker, ikke sånne "normale" pms-greier....Jeg kan ikke trene, sove på siden/ magen, etc.

Dette kan da umulig være normalt???

Anyway - jeg spør her, og håper du kan svare meg. Jeg har fått litt legeskrekk etter alle undersøkelser, så jeg går ikke dit før jeg _må_

På forhånd Takk:-)

ps. jeg er 36, barnløs, og i relativt god form

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei.

jeg har de siste årene hatt en del "fluff" med underliv og mage.

Jeg er lapraskopert 2 ggr. ('93 og 98) og fjernet begge gangene endo-vev og cyster i fossa doglasi(?)

I fjor på denne tiden ble det oppdaget celleforandringer i livmorhalsen og jeg ble conisert i mars.

Spørsmål 1: har disse 2 tingene noe med hverandre å gjøre?

2. Jeg er så.... hormonell eller noe. Siden jeg ble konisert har jeg veldig mye utflod, jeg har voldsomme kramper v/ eggløsning. (big time) og brystene mine eser ut to bh-størrelser og verker i to uker frem til mens. Virkelig verker, ikke sånne "normale" pms-greier....Jeg kan ikke trene, sove på siden/ magen, etc.

Dette kan da umulig være normalt???

Anyway - jeg spør her, og håper du kan svare meg. Jeg har fått litt legeskrekk etter alle undersøkelser, så jeg går ikke dit før jeg _må_

På forhånd Takk:-)

ps. jeg er 36, barnløs, og i relativt god form

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemte å si at når "krampa tar meg" ved eggløsning, verker det ikke bare i underlivet, men i alle ledd/ musklatur. (nesten som influensa-smerter)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemte å si at når "krampa tar meg" ved eggløsning, verker det ikke bare i underlivet, men i alle ledd/ musklatur. (nesten som influensa-smerter)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Det er ikke sammenhang mellom celleforandringer og endometriose. Det du beskriver hører med til PMS-bildet. Hva med å forsøke en monofasisk p-pille med samme hormon i alle tabletter? Det stopper også eggløsning og smerter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Det er ikke sammenhang mellom celleforandringer og endometriose. Det du beskriver hører med til PMS-bildet. Hva med å forsøke en monofasisk p-pille med samme hormon i alle tabletter? Det stopper også eggløsning og smerter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...