Gå til innhold

Fenytoin


Gjest lema

Anbefalte innlegg

Har fått svar på serumprøven(blodprøven) idag,får beskjed om at jeg har veldig lavt Fenytoin i serumet...

Jeg går på 200 mg Fevarin daglig,trodde dette holdt jeg...

det ble stilt spørsmål ved om jeg slurver med tablettene,men det gjør jeg ikke...legen min skriver at hvis jeg jeg ikke slurver,så må jeg øke dosen til 300mg.Om 14 dager skal jeg ta ny serumprøve for å se om det er noen forbedring.Hva hvis det ikke er det??Hva gjør legen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Kan du se over spørsmålet ditt en gang til? Du skriver både om Fenytoin og om Fevarin. Bruker du begge, og hvilken av dem er det du har fått målt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du se over spørsmålet ditt en gang til? Du skriver både om Fenytoin og om Fevarin. Bruker du begge, og hvilken av dem er det du har fått målt?

Jeg går bare på Fevarin, jeg har kommet frem til at legen min må ha rotet...har funnet frem til at Fenytoin er et legemiddel.

Legen må da mene Fevarin?, det er det jeg opplyste om skulle bli målt ihvertfall.Jeg har ihvertfall svært lav konsensjon av ?_Fevarin_? i serumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg går bare på Fevarin, jeg har kommet frem til at legen min må ha rotet...har funnet frem til at Fenytoin er et legemiddel.

Legen må da mene Fevarin?, det er det jeg opplyste om skulle bli målt ihvertfall.Jeg har ihvertfall svært lav konsensjon av ?_Fevarin_? i serumet.

Dette må du få sjekket opp før en overhodet diskuterer doseendring.

Om du kun bruker Fevarin, og fenytoin er målt, er det ikke rart at serumkonsentrasjonen er lav :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må du få sjekket opp før en overhodet diskuterer doseendring.

Om du kun bruker Fevarin, og fenytoin er målt, er det ikke rart at serumkonsentrasjonen er lav :-)

Tak for svar:-)

Jeg har kontaktet min lege for å få en oppklaring i dette, jeg øker ikke Fevarindosen min før dette er oppklart.Må vel inn å stikkes/måles på nytt:0/ uff,dette er sløvt av legen,eller skal vi si legeassistenten som skrev opp og utførte dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må du få sjekket opp før en overhodet diskuterer doseendring.

Om du kun bruker Fevarin, og fenytoin er målt, er det ikke rart at serumkonsentrasjonen er lav :-)

oppklaringen:

Det var FEVARIN som var målt,legen skrev feil på brevet til meg.

Skjønner ikke at Fevarinen i serumet kan være svært lav,jeg tar jo 200mg daglig,glemmer de ikke en gang...hmmm

hva skjer hvis Fevarinet er fortsatt lavt etter økt dose???Hva vil legen da mon tro...??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nils Håvard Dahl, psykiater

oppklaringen:

Det var FEVARIN som var målt,legen skrev feil på brevet til meg.

Skjønner ikke at Fevarinen i serumet kan være svært lav,jeg tar jo 200mg daglig,glemmer de ikke en gang...hmmm

hva skjer hvis Fevarinet er fortsatt lavt etter økt dose???Hva vil legen da mon tro...??

Om det fortsatt er lavt, må du skifte til et annet AD med en annen nedbrytingsvei i kroppen. Sannsynligvis er du det som kalles en "hurtig-metaboliserer" (-nedbryter) i det enzymsystemet som nedbryter Fevarin.

Du kan være en "normal" nedbryter av andre medisiner som nedbrytes over andre enzymsystem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...