Gå til innhold

GONORÉ

Anbefalte innlegg

frans1365380507

Jeg har nylig fått påvist gonore (resistente gonokokker) og er i lag med en annen mann. Jeg fikk symtomer rundt 1.april(gulaktig utflod) og gikk for å teste meg. Testen var positiv. Partneren min måtte også teste seg, men han fikk negativ prøve. Vi prøvde sex i lag med to andre menn fem-seks måneder før dette, og jeg var overbevist om at smitten kom herfra. Partneren min og jeg har ubeskyttet sex, og har altså hatt sex i fem måneder uten at han er blitt smitta. Ut fra det legen sier her, at symtomene viser seg normalt etter 2-7 dager, at gonoré er veldig smittsomt og at bare jeg er smitta, har fått samboeren min til å tro at jeg har vært utro. Noe jeg overhode ikke har vært (prinsipp!!). Det er som å kjempe mot vindmøller, og jeg frykter at forholdet kommer til å ryke. Hva er fakta her, hva kan jeg støtte meg til?

Jeg fikk en tablett (antibiotika) samme dag som jeg testa meg, og dagen etter var symptomene borte. Men noen dager etter ringte legen og sa at jeg hadde den resistente typen, og jeg måtte få en annen type som ble sprøyta inn intramuskulært. Hvorfor forsvant sympomene når jeg fikk feil type medisin?

Håper jeg kan få svar på dette, for ingen av oss har det særlig bra for tida.

MVH meg

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/101108-gonor%C3%A9/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er mulig at den medisinen du fikk hemmet bakteriene, men at den medisinen ikke dreper den. Det kan kanskje forklare hvorfor du ikke merka symptomer.

Det er selvfølgelig mulig at du har blitt smitta, og ikke har smitta partneren din....i tillegg vil jeg si at dere bør praktisere "safe sex," så lenge... til du er friskmeldt, med det vet du sikkert;)

Lykke til:)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/101108-gonor%C3%A9/#findComment-575332
Del på andre sider

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Jeg forstår godt at du ikke har det bra, men jeg er ikke sikker om jeg kan løse problemene. Det er kjent at gonokokkinfeksjon kan ligge latent, dvs. uten symptomer, ganske lenge, og det er en mulighet at du fikk smitte den gangen noen mndr i forveien. Latent smitte kan gå over til å gi symptomer av og til. Det at dine symptomer forsvant etter penicillin behøver ikke nødvendigvis bety at du er kvitt smitte. Det hender at testene gir litt pessimistiske resultater, med andre ord at smitte forsvinner, men mer sannsynlig er at det er blitt asymptomatisk. Jeg vil anbefale at du tar behandling med et antibiotikum som viser seg å være effektiv, og at din partner tar også. Når det gjelder ditt problem om at han tror du har vært utro, synes jeg at den forklaringen jeg har skissert er ganske god slik at du behøver ikke å ha vært utro, smitten kan komme fra den episoden du beskriver.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/101108-gonor%C3%A9/#findComment-579384
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...