Gå til innhold

Ingen mens!!!!!?????


Vinnie

Anbefalte innlegg

Hei!!!

Jeg lurer på om du kunne svare meg på dette:Jeg går på pergotime,har nå tatt 2 kurer!

Sist gang hadde jeg 28.dagers syklus,og i følge den skulle jeg hatt mens igår etter andre kur!

Den har ikke kommet,og de typiske mens symptomeme har uteblitt.(Før pergo hadde jeg meget sjelden mens)Skal ta en graviditetstest på mandag,men det jeg lurer på er hvis jeg ikke er gravid og ikke noen blødning kommer,når skal jeg da begynne med ny kur?Den skal jo egentlig startes i forbindelse med mens vel?

Første kur bare startet jeg på fordi jeg nesten aldri har mens,så legen sa jeg ikke trengte å vente på den.

Hva gjør jeg nå??

Kan du gi meg noen råd???

Takk for svar!!

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!!!

Jeg lurer på om du kunne svare meg på dette:Jeg går på pergotime,har nå tatt 2 kurer!

Sist gang hadde jeg 28.dagers syklus,og i følge den skulle jeg hatt mens igår etter andre kur!

Den har ikke kommet,og de typiske mens symptomeme har uteblitt.(Før pergo hadde jeg meget sjelden mens)Skal ta en graviditetstest på mandag,men det jeg lurer på er hvis jeg ikke er gravid og ikke noen blødning kommer,når skal jeg da begynne med ny kur?Den skal jo egentlig startes i forbindelse med mens vel?

Første kur bare startet jeg på fordi jeg nesten aldri har mens,så legen sa jeg ikke trengte å vente på den.

Hva gjør jeg nå??

Kan du gi meg noen råd???

Takk for svar!!

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Vinnie :-)

Sniker meg til å skrive en liten kommentar til deg. Jeg gikk også på en Pergotime-kur, og fikk høre at syklusen kunne bli noe forlenget til noen. Min mens dukket ikke opp, og på dag 38 i menssyklusen tok jeg en gravitest : To blå :-) Håper det samme skjer med deg.

En bør ikke begynne på en ny kur hvis det er mulighet for at en er gravid. Dette kan gi skader på babyen. Merkelig at legen din ikke har gitt deg bedre informasjon om hvordan du bør forholde deg ?

Vet du om du har hatt eggløsning ? ( Ved bruk av ClearPlan og blodprøveresultat av Progesteronnivå ).

Lykke til.

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Vinnie :-)

Sniker meg til å skrive en liten kommentar til deg. Jeg gikk også på en Pergotime-kur, og fikk høre at syklusen kunne bli noe forlenget til noen. Min mens dukket ikke opp, og på dag 38 i menssyklusen tok jeg en gravitest : To blå :-) Håper det samme skjer med deg.

En bør ikke begynne på en ny kur hvis det er mulighet for at en er gravid. Dette kan gi skader på babyen. Merkelig at legen din ikke har gitt deg bedre informasjon om hvordan du bør forholde deg ?

Vet du om du har hatt eggløsning ? ( Ved bruk av ClearPlan og blodprøveresultat av Progesteronnivå ).

Lykke til.

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Vinnie :-)

Sniker meg til å skrive en liten kommentar til deg. Jeg gikk også på en Pergotime-kur, og fikk høre at syklusen kunne bli noe forlenget til noen. Min mens dukket ikke opp, og på dag 38 i menssyklusen tok jeg en gravitest : To blå :-) Håper det samme skjer med deg.

En bør ikke begynne på en ny kur hvis det er mulighet for at en er gravid. Dette kan gi skader på babyen. Merkelig at legen din ikke har gitt deg bedre informasjon om hvordan du bør forholde deg ?

Vet du om du har hatt eggløsning ? ( Ved bruk av ClearPlan og blodprøveresultat av Progesteronnivå ).

Lykke til.

Klem fra

Hei!!

Takk for svaret ditt.

Nei,jeg har ikke tatt eggløsningstester,fordi jeg har følt at jeg må ta ting litt som de kommer.Kan ikke henge meg alt for mye opp idet heller.

Men tror kanskje at jeg vil bruke det neste gang,hvis jeg ikke er gravid nå!!

Svaret ditt gjorde meg kanskje enda litt mer opptimistisk...

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Vinnie :-)

Sniker meg til å skrive en liten kommentar til deg. Jeg gikk også på en Pergotime-kur, og fikk høre at syklusen kunne bli noe forlenget til noen. Min mens dukket ikke opp, og på dag 38 i menssyklusen tok jeg en gravitest : To blå :-) Håper det samme skjer med deg.

En bør ikke begynne på en ny kur hvis det er mulighet for at en er gravid. Dette kan gi skader på babyen. Merkelig at legen din ikke har gitt deg bedre informasjon om hvordan du bør forholde deg ?

Vet du om du har hatt eggløsning ? ( Ved bruk av ClearPlan og blodprøveresultat av Progesteronnivå ).

Lykke til.

Klem fra

Hei!!

Takk for svaret ditt.

Nei,jeg har ikke tatt eggløsningstester,fordi jeg har følt at jeg må ta ting litt som de kommer.Kan ikke henge meg alt for mye opp idet heller.

Men tror kanskje at jeg vil bruke det neste gang,hvis jeg ikke er gravid nå!!

Svaret ditt gjorde meg kanskje enda litt mer opptimistisk...

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag tok jeg en gravitest,den var negativ....

Samtidig har det dukket opp

noen kviselingnende tupper i ansiktet mitt!!!

Men jeg vet at ikke mensen dukker opp,for jeg vet hvordan jeg kjenner meg da.

Testen kan kanskje ha blitt tatt for tidlig????

Hvor lenge skal jeg vente på mens før jeg kontakter lege ang. ny pergokur???

Skal ha dobbel dose denne gangen...

Er så redd det er noe galt nå!!!!

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag tok jeg en gravitest,den var negativ....

Samtidig har det dukket opp

noen kviselingnende tupper i ansiktet mitt!!!

Men jeg vet at ikke mensen dukker opp,for jeg vet hvordan jeg kjenner meg da.

Testen kan kanskje ha blitt tatt for tidlig????

Hvor lenge skal jeg vente på mens før jeg kontakter lege ang. ny pergokur???

Skal ha dobbel dose denne gangen...

Er så redd det er noe galt nå!!!!

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Du venter for å se om eggløsningen (mensen) kan være kommet noe senere. Hvis det ikke er skjedd noe, kontakter du din lege for ny informasjon. Jeg synes det er greit å sjekke at kuren virker ved temperatur og hormonmåling, det kan også brukes for å justere dosen. Det er mulig du må opp i høyere dose, evt må ha sprøyter for å få til eggløsning. Det avhenger noe av ditt hormonnivå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Du venter for å se om eggløsningen (mensen) kan være kommet noe senere. Hvis det ikke er skjedd noe, kontakter du din lege for ny informasjon. Jeg synes det er greit å sjekke at kuren virker ved temperatur og hormonmåling, det kan også brukes for å justere dosen. Det er mulig du må opp i høyere dose, evt må ha sprøyter for å få til eggløsning. Det avhenger noe av ditt hormonnivå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...