Gå til innhold

langvarig hodepine og smertest., veien videre... sykemelding?

Anbefalte innlegg

Gjest Cristina

Hei!

Jeg har hatt et inlegg her litt lenger ned, vedr. langvarig hodepine, og tips jeg har fått er å forsøke å kutte ut smertestillende tapeletter i en periode, og da minimum 1 mnd.

Jeg har hatt hodepine i så mange år (ca. 15) daglig, det er i allefall ikke mange dager uten hodepine (dunking), eller bare tung murring, at jeg mer enn gjerne lider en mnd. eller to for evt. å få bukt med dette hvis det hjelper.

men hvis jeg skal gjøre det, så vil jeg ikke kunne fungere på jobben, det er vanskelig nok som det er pr. i dag, det vil bli omtrent helt umulig å gå

på jobben med slike "abstinenser" som da dette

vil kunne medføre. Er det i så fall noen mulighet for at legen kan sykemelde meg i denne perioden?

Jeg sier forøvrig tusen takk for tidligere svar :o)

Fortsetter under...

Gjest Cristina

Hei!

Jeg har hatt et inlegg her litt lenger ned, vedr. langvarig hodepine, og tips jeg har fått er å forsøke å kutte ut smertestillende tapeletter i en periode, og da minimum 1 mnd.

Jeg har hatt hodepine i så mange år (ca. 15) daglig, det er i allefall ikke mange dager uten hodepine (dunking), eller bare tung murring, at jeg mer enn gjerne lider en mnd. eller to for evt. å få bukt med dette hvis det hjelper.

men hvis jeg skal gjøre det, så vil jeg ikke kunne fungere på jobben, det er vanskelig nok som det er pr. i dag, det vil bli omtrent helt umulig å gå

på jobben med slike "abstinenser" som da dette

vil kunne medføre. Er det i så fall noen mulighet for at legen kan sykemelde meg i denne perioden?

Jeg sier forøvrig tusen takk for tidligere svar :o)

Rolf Salvesen, spesialist i nevrologi

Kjære Cristina !

Ja, det vil jeg tro er mulig. Dersom du bor i Østlandsområdet, vil jeg tro at Migreneklinikken på Sjølyst Legesenter vil være et sted du kan få nyttig hjelp i en slik sammenheng - det dukker forøvrig etterhvert opp migreneklinikker også andre steder i landet (er f.eks. allerede etablert i Ålesund).

Rolf Salvesen, spesialist i nevrologi

Kjære Cristina !

Ja, det vil jeg tro er mulig. Dersom du bor i Østlandsområdet, vil jeg tro at Migreneklinikken på Sjølyst Legesenter vil være et sted du kan få nyttig hjelp i en slik sammenheng - det dukker forøvrig etterhvert opp migreneklinikker også andre steder i landet (er f.eks. allerede etablert i Ålesund).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...