Gå til innhold

Samtale hjemme...hvordan forberede?


Mimmy

Anbefalte innlegg

Jeg skal ha en samtale snart med en jeg har kommet i kontakt med i autismeforeningen. Han skal hjelpe meg å skrive brev til kommunen for å få en koordinator.

Jeg nevnte det for psykologen min sist, og hun mente det ikke kunne skade noe, i hvert fall. Men det virket som hun mente at det var unødvendig, at jeg ville få hjelp, men at det ville ta tid.

Nå har det visst kommet til noen på koordineringstjenesten, men det tar vel allikevel lang tid, er jeg redd, før jeg kommer dit. Så jeg syns jo det er nyttig at noen hjelper meg litt.

Syns ikke dere?

Kommunen jeg bor i, har dårlig råd for tiden, så de prøver vel å spare der de kan, men jeg synes ikke de skal behøve å spare på min bekostning.

Så jeg gleder og gruer meg til å møte denne personen som skal hjelpe meg. Hvordan bør jeg forberede meg, jeg har litt vanskelig for å samle tankene.

-Jeg bør ha en støttekontakt, ihvertfall, som kan hjelpe meg å komme meg ut på kulturelle aktiviteter.

-Transport (TT) bør jeg vel også ha.

-Tilrettelegging av arbeidssituasjonen (skjerming og eget rom å trekke meg tilbake til).

Er det andre ting som jeg ikke har tenkt på nå, hjelp meg litt å samle tankene, dere som har fulgt meg litt her på DOL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...