Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er en mann midt I 50årene. Min kone og jeg har vært gift i snart 25 år. I de fleste av disse årene har ekteskapet og samlivet

fungert stortsett godt. I det siste er dette forandret, og har ført til at min kone har flyttet til sin søster.

Vi er venner på telefon og ellers.

Det kann være mange årsaker til at dette har skjedd, skal liste opp noen:

Psykiske forandringer hos min kone, har vært dagpasient i ett år. Bruker Fontex.

Har angst for ting hun må gjøre ting til fast tid.

Er uføretrygdet, får få eller ingen nye inpulser daglig.

Er også kommet nærme overgangsalderen.( 46.)

Hun har hatt problemer med sin familie, sin nå avdøde far, de fikk aldri snakket ut før han døde. Ca 3 år siden.

Har skyldfølese for dette.

Hun ser mange feil ved meg, som hun iriterer seg over,og kan ikke leve med, dette må vi kansje ha hjelp til å løse.

Når det gjelder våres felles samlivsproblemer med manglende lyst til seks, dette noe som har tiltatt over tid.

Hvis jeg klarer å tenne henne seksuelt, må samleiet eller stimuleringen komme fort ellers mister hun interssen og

kan ikke bli tilforstilt. Det gir henne ingen mening i å prøve på nytt. Hun har det vidunderlig når alt fungerer, kan komme

flere ganger.

Jeg er fremdeles potent og kan gjerne elske flere ganger i løpet av en natt. Jeg får oftere lyst jo mer jeg elsker.

Selv om høydepunktene jeg får ikke er som da jeg var yngre, er intimhet og nærhet mer vesentlig som kompasasjon.

Jeg har hørt om kurser for ektepar med samlivsproblemer, og kunne tenkt å tatt et, gjerne sammen.

Også et besøk hos en seksolog hadde vært ønskelig, for å sette fokus på hva som kan gjøres, det er litt for sent i livet

å gå fra hverandre.Vi har det godt på mange måter til daglig.

Er det noen kolega av dere her hvor vi bor? (Stavanger)?

Vil prøve dette som siste utvei.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/101316-samlivsproblemer-i-midt-50/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest til deg

Jeg synes det er flott at du vil søke hjelp for å hjelpe/styrke samlivet deres. Det er absolutt håp, og du får ta initiativ til samtale med rådgiver. Få kona di med på dette, og snakk sammen om hva dere tenker på og føler. Lykke til! Jeg er enig i at er man gift skal man møte de problemene som oppstår og ikke gi opp. Håper andre her har tips til noen dere kan snakke med, men prøv ellers gule sider i telefonkatalogen. Kanskje dere to skulle ta en helg der dere reiste et sted? Enten her i Norge eller til en storby i Europa (det er jo tilbud hele tiden på helger). Eller inviter henne med ut å spise en kveld, hva med Skagen? Lykke til:)

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei!

Jeg vil anbefale dere å ta kontakt med Familiekontoret i Stavanger. Du kan selv bestille time direkte, uten å gå om en lege. Bruk telefonkatalogen eller let på internett etter adr. og tlf.nr. Ta saken opp med din kone før du evt. bestiller time. En samlivsrådgiver vil kunne hjelpe dere til å snakke sammen om de samlivsproblemene dere har og se løsninger og muligheter som det ofte ikke er så lett å se selv. Det er verdt å forsøke å løse problemene. Selv om seksuallivet ikke fungerer bra er det så mange andre forhold som antakelig binder dere sammen og fungerer godt.

Et annet alternativ er å kontakte din kones terapeut. Kanskje hennes terapeut/behandler kan hjelpe dere med samlivsproblemet på samme sted.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...