Gå til innhold

Slitsom Hverdag.


sigmo

Anbefalte innlegg

Eg sliter med depresjon og angst . Angsten er av slik art at eg ser på ting som kan utløse farlege situasjoner og det med fører at eg unngår alt som kan skape slike situasjoner . Eg har slitt med dette i snart tre år og vert sykemelt. Eg har prøvet dei fleste medesiner uten noko virkning. Det ligger også ein djup depresjon i dette også som eg ikkje kommer ut av. dette har medført til at eg har sengt meg inne for omverden og vil ikkje ha noko med andre folk å gjere dette gjelder min kone også ( Gift i13 år og fire barn).

Eg lurer jo litt på om dette er noko eg må slite med resten av livet for eg ser ikkje så lyst på dette med fremtiden. Eg har også dei siste to mnd. sluttet å spise noko serleg (godt ned 18 kg.) er dette noko som er vanlegg i min situasjon

Eg har ein opplevelse av at eg ikkje vil bli frisk.og det meiner eg med at eg er redd for å bli frisk.

Eg går til lege og psykiater uten at eg synest att det hjelper.

Håper på svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Seur Simone

Det er vanlig å gå ned i vekte og miste matlysta når en er deprimert.

Får du medisiner for plagene dine? Ellers er fysisk aktivitet bra for depresjoner. Selvsagt er det vanskelig å komme i gang når man er deprimert, initiativløshet er jo en del av symptomlista, men det skal funke dersom en bare klarer å motivere seg.

Og hvis ikke noe anna hjelper, hender det jo at man prøver ECT-behandling. Man kobler noen elektroder til hodet og sender strøm til hjernen. Høres ubehagelig ut, men man får narkose, og det skal visst virke for mange.

Det er også vanlig å ikke klare tru at en blir frisk. Men en depresjon er som regel selvbegrensende. Går oftest over før eller seinere.

Hva likte du å drive med før? Prøv å gjøre noe du liker/pleide like (noen ganger når en er deprimert føles det jo som ingenting gir mening)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...