Gå til innhold

hemorroide?...

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er en gutt på 21 år og på søndag 12/11 merket jeg at jeg hadde vondt i analåpningen. Jeg så meg i speilet og oppdaget en liten klump på størrelse med et blåbær på siden i analåpningen. Jeg hadde ikke anelse om hva det kunne være så jeg ventet litt for å se om det ga seg. Det gjorde det ikke. Jeg undersøkte litt og fant ut at det måtte være en hemorride for det er jo "oppblåste" blodårer i og ved analåpningen og beskrivelsene som jeg har lest om passer med det jeg har, bortsett fra at jeg bare har en rimelig stor kul (på størrelse med et litt avlangt blåbær) og jeg har ikke trykket noe hardt når jeg har vært på do. Jeg satt på en kaldt trapp på lørdagskvelden og lurer på om det er det som kan være årsaken. Hva tror du?

På tirsdagen fikk jeg kjøpt en salve som heter Xyloproct som visst skal hjelpe mot hemorroider. Denne har jeg brukt siden den førstkommende tirdagen etter at jeg fikk det, og idag er det søndag igjen men den er der fortsatt og har ikke blitt noe mindre. Det er temmelig plagsomt for det er ubehagelig å sitte og gå o.s.v.

Ville vært utrolig takknemlig hvis du har noen gode råd om hva jeg bør gjøre.

Hilsen rådvill ung mann...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/10140-hemorroide/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg er en gutt på 21 år og på søndag 12/11 merket jeg at jeg hadde vondt i analåpningen. Jeg så meg i speilet og oppdaget en liten klump på størrelse med et blåbær på siden i analåpningen. Jeg hadde ikke anelse om hva det kunne være så jeg ventet litt for å se om det ga seg. Det gjorde det ikke. Jeg undersøkte litt og fant ut at det måtte være en hemorride for det er jo "oppblåste" blodårer i og ved analåpningen og beskrivelsene som jeg har lest om passer med det jeg har, bortsett fra at jeg bare har en rimelig stor kul (på størrelse med et litt avlangt blåbær) og jeg har ikke trykket noe hardt når jeg har vært på do. Jeg satt på en kaldt trapp på lørdagskvelden og lurer på om det er det som kan være årsaken. Hva tror du?

På tirsdagen fikk jeg kjøpt en salve som heter Xyloproct som visst skal hjelpe mot hemorroider. Denne har jeg brukt siden den førstkommende tirdagen etter at jeg fikk det, og idag er det søndag igjen men den er der fortsatt og har ikke blitt noe mindre. Det er temmelig plagsomt for det er ubehagelig å sitte og gå o.s.v.

Ville vært utrolig takknemlig hvis du har noen gode råd om hva jeg bør gjøre.

Hilsen rådvill ung mann...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/10140-hemorroide/#findComment-53201
Del på andre sider

Gjest Jan Petter Høeg, Allmenpraktiserende Leg

Det du beskriver høres ut som en hemoroide,og i noen tilfeller kan de være litt vanskelige å få bort.Behandlingstiden er gjerne 1-2 uker,men hvis du da fortsatt er plaget,synes jeg du skal få legen din til å se på den.

Det finnes også andre behandlingsmuligheter,men dette må vurderes etter at den er undersøkt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/10140-hemorroide/#findComment-46911
Del på andre sider

Gjest Jan Petter Høeg, Allmenpraktiserende Leg

Det du beskriver høres ut som en hemoroide,og i noen tilfeller kan de være litt vanskelige å få bort.Behandlingstiden er gjerne 1-2 uker,men hvis du da fortsatt er plaget,synes jeg du skal få legen din til å se på den.

Det finnes også andre behandlingsmuligheter,men dette må vurderes etter at den er undersøkt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/10140-hemorroide/#findComment-53787
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...