Gå til innhold

Sterke smerter i rektum

Anbefalte innlegg

Jeg er en kvinne på 31 år. For ca tre uker siden fikk jeg høy feber og sterk hodepine. Jeg hadde hatt litt løs avføring og endel romling i magen dagen før. Etter tre dager ble jeg bedre,men fikk et nytt feberanfall et par dager etter. Jeg hadde da ikke hatt noe aktivitet i mage-tarm-kanalen siden dagen før jeg fikk feber. Legen mente det kunne være en salmonella infeksjon og ga meg en 5-dagers antibiotikakur. Feberen forsvant og jeg følte meg litt bedre for hver dag. Allikevel var jeg plaget med et veldig sårt punkt i endetarmen. Det føltes som en hemorroide. Etter noen dager fikk jeg voldsomme smerter i hele halebenregionen. Det føltes som jeg hadde pressrier i endetarmen. Jeg var også igjen frossen og følte jeg hadde litt feber. Dette pågikk med sterke og konstante smerter i over ett døgn. Etter et nytt legebesøk kontaterer legen at jeg har proctalgia fugax, Og jeg fikk noen stikkpiller som lindrer litt.

Jeg synes alt dette er veldig diffust og får ikke alt til å stemme. Jeg kan ikke se at jeg har hatt klare symptomer hverken på salmonella (ingen diare eller magesmerter) eller proctalgia fugax (langvarige og konstante smerter istedet for kortvarige). Jeg er fremdeles ikke bra og er redd for at det kan være noe annet alvorlig. Hva kan dette være?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/101400-sterke-smerter-i-rektum/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Du burde kanskje vært undersøkt i endetarmen, for å utelukke byll eller annen betennelse. Kanskje burde det også vært gjort en rectoskopi, der legen titter et stykke opp i endetarmen. Sprekkdannelser i endetarmen kan være svært smertefulle, men da er smerten værst en stund etter avføring.En smerte som ikke går over, og særlig om du har perioder med feber bør utredes videre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...