Gå til innhold

Veldig tørste og hodepine


Cathrine74

Anbefalte innlegg

Er i fjerde mnd, og har en veldig tørste etter vann. Drikker i alle fall 4 - 5 liter om dagen og våkner også mange ganger om natta og MÅ ha drikke. Er også plaget med en del hodepine. Bør jeg nevne dette til jordmor på neste kontroll, eller er dette bare tilfeldigheter?

Cathrine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er i fjerde mnd, og har en veldig tørste etter vann. Drikker i alle fall 4 - 5 liter om dagen og våkner også mange ganger om natta og MÅ ha drikke. Er også plaget med en del hodepine. Bør jeg nevne dette til jordmor på neste kontroll, eller er dette bare tilfeldigheter?

Cathrine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trine Endsjø, jordmor

Jeg synes absolutt at du skal nevne din enorme tørst for jordmor. Enkelte ganger kan slik tørste ha sammenheng med svangerskapsdiabetes, noe jeg ikke i utgangspunktet vil tro at du har, men det er lurt å få det sjekket. Det er veldig lurt å drikke 2-3 liter i døgnet, men hvis du er så tørst som du beskriver, er det bra å få tatt fastende blodsukker, evt. glukosebelastning, og selvfølgelig urinstix for å være på den sikre siden. Det er vanlig at man trenger mer drikke enn vanlig fordi man har mer blod i sirkulasjon og forbruker mer energi enn vanlig, menn 4-5 liter om dagen er MYE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trine Endsjø, jordmor

Jeg synes absolutt at du skal nevne din enorme tørst for jordmor. Enkelte ganger kan slik tørste ha sammenheng med svangerskapsdiabetes, noe jeg ikke i utgangspunktet vil tro at du har, men det er lurt å få det sjekket. Det er veldig lurt å drikke 2-3 liter i døgnet, men hvis du er så tørst som du beskriver, er det bra å få tatt fastende blodsukker, evt. glukosebelastning, og selvfølgelig urinstix for å være på den sikre siden. Det er vanlig at man trenger mer drikke enn vanlig fordi man har mer blod i sirkulasjon og forbruker mer energi enn vanlig, menn 4-5 liter om dagen er MYE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...