Gå til innhold

hvis man glemmer medisinen NHD-andre


Gjest ikke undertegnet

Anbefalte innlegg

Gjest ikke undertegnet

Jeg går på Efexor depot 150 mg, og har gjort det i over et år. Det jeg lurer på er hvor fort kroppen merker at jeg har glemt medisinen. Jeg pleier å ta den til frokost. Når jeg har glemt den blir jeg svimmel og noen ganger litt irritabel.

Ofte skyldes forglemmelsen at jeg overnatter et annet sted, eller at jeg er stresset. Kanskje det er stresset som gjør at jeg blir irritabel, eller merker man etter noen timer at man har glemt å ta medisinen?

Jeg tar medisinen hovedsaklig pga irritabilitet og aggresjon.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ikke undertegnet

Jeg gikk på 150 mg Efexor. Vedr glemt pille, sa min lege at (jeg tok den også om morgenen) at hvis jeg husket det innen kl 15-16 kunne jeg ta den. Hvis jeg kom på det senere, skulle jeg hoppe over denne dagens dose og heller vente til neste morgen.

Kanskje fordi det ikke er lurt å ta dosene for tett.

Selv så merket jeg glemt pille på en form for ubalanse, indre uro.

Det beste for å huske pilla er nok å oppbevare brettet i tannglasset. De fleste pusser jo tenner både morgen og kveld. De flfeste tar også med seg tannbørsten ved overnatting andre steder. Så da skulle en jo være sikret mot forglemmelse. Så langt det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk på 150 mg Efexor. Vedr glemt pille, sa min lege at (jeg tok den også om morgenen) at hvis jeg husket det innen kl 15-16 kunne jeg ta den. Hvis jeg kom på det senere, skulle jeg hoppe over denne dagens dose og heller vente til neste morgen.

Kanskje fordi det ikke er lurt å ta dosene for tett.

Selv så merket jeg glemt pille på en form for ubalanse, indre uro.

Det beste for å huske pilla er nok å oppbevare brettet i tannglasset. De fleste pusser jo tenner både morgen og kveld. De flfeste tar også med seg tannbørsten ved overnatting andre steder. Så da skulle en jo være sikret mot forglemmelse. Så langt det går.

Dosett er også en fin ting..

Du får kjøpt det på apoteket.

Å ta tablettene ved tannpuss er ikke dumt, nei :)

Sjøl tar jeg to tabletter (litium), begge på kvelden og det gjør at jeg får riktig dosering. Da jeg tok på morgenen også glemte jeg ofte den dosen.

(Dette er sikkert ikke mulig å gjennomføre ved alle typer medisiner og kanskje opplever noen bedre effekt ved å ta tablett morgen og kveld)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Dosett er også en fin ting..

Du får kjøpt det på apoteket.

Å ta tablettene ved tannpuss er ikke dumt, nei :)

Sjøl tar jeg to tabletter (litium), begge på kvelden og det gjør at jeg får riktig dosering. Da jeg tok på morgenen også glemte jeg ofte den dosen.

(Dette er sikkert ikke mulig å gjennomføre ved alle typer medisiner og kanskje opplever noen bedre effekt ved å ta tablett morgen og kveld)

Noen tabletter har jo heller ikke lang nok virkningstid i kroppen til at en kan ta dem bare en gang i døgnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar 225 mg om kvelden og jeg blir skikkelig dårlig dagen etter om jeg ikke får tatt den. Jeg har lest at om man glemmer å ta den kan man bare vente til neste dose og fortsette derfra som normalt, men jeg har funnet ut at da er hele dagen derpå ødelagt. Jeg blir kjempesvimmel og det blir ikke bedre før et par timer etter at jeg har tatt neste dose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Halveringstiden er 15 timer.

Jeg vil tro at disponerte personer kan merke det om intervallet mellom inntak blir mer enn 2-3 halveringstider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ikke undertegnet

Halveringstiden er 15 timer.

Jeg vil tro at disponerte personer kan merke det om intervallet mellom inntak blir mer enn 2-3 halveringstider.

Du mener at en ikke merker noe før 30-45 timer ? Eller misforsto jeg?

Selv så brukte jeg Efexor Depot 75 eller 150 mg i flere år.

Jeg merket det på en slags uro/irritasjon bare noen timer etter glemt pille!

Så kandu si at det var vel pga noe som skjedde meg den dagen, eller jeg venten mensen eller....

Men saken er at jeg glemte pillen ganske ofte, og opplevde akkurat det samme hver gang. Så det ville vært litt for mye sammentreff til at det var sannsynlig.

Hadde også ei venninne som hadde samme opplevelsen. Og hun hadde den vel og merke før hun hørte min historie. Så vi påvirket ikke hverandre til å kjenne etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nostalgia

Jeg tar 300mg Efexor hver kveld - Når jeg glemmer det og det går over en dag uten at jeg har tatt det får jeg veldig hodepine og føler meg uvel. Har bare hendt noen ganger da, husker som regel og ta tablettene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...