Gå til innhold

utbrenthet


Gjest vil være anonym

Anbefalte innlegg

Gjest vil være anonym

vet ikke om dette er rett forum, men er så sliten og deprimert og gruer meg til jobben. Har et krevende omsorgsyrke. Tror at jeg har valgt feil utdannelse, har snart jobbet i to år. Vurderer å sykemelde meg, men foreløpig har jeg ikke gjort det.

Finnes det noen angrefrist på yrkesvalg, tror noen at jeg kan ha rett til omskolering. Tror ikke at jeg klarer så mye mer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du får ta en tur til legen din. Kanskje er det nok med et avbrekk og en pustepause?

Kan du kanskje få en annen type jobb som krever mindre av deg, med den utdannelsen du allerede har?

Tror man må være sykmeldt et helt år før man har rett på yrkesmessig attføring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det i yrkessituasjonen din som gjør at du blir så sliten? Og går det eventuelt an å rette på det, slik at du ikke behøver å sykemelde deg? Hvis det ikke går, bør du kanskje vurdere omskolering, ja.

Da kan du enten gå videre på skole med studielån, eller du kan søke yrkesrettet eller medisinsk attføring. Det virker jo som om det du eventuelt trenger, ville være yrkesrettet attføring.

Jeg ville råde deg til eventuelt å ta opp det med trygdekontoret, og få innvilget yrkesrettet attføring under den eventuelle omskoleringen.

For å få innvilget det, har jeg forstått at omskoleringen må være av en slik art at det blir lett for deg å komme tilbake til yrkeslivet. PS: er "bare" psyk. pasient, så jeg vet egentlig ikke så mye om dette. Men du kan finne mere stoff på:

Trygdeetatens informasjonssider om arbeidsliv.

link til denne

http://www.trygdeetaten.no/default.asp?strTema=arbeidsliv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Du får ta en tur til legen din. Kanskje er det nok med et avbrekk og en pustepause?

Kan du kanskje få en annen type jobb som krever mindre av deg, med den utdannelsen du allerede har?

Tror man må være sykmeldt et helt år før man har rett på yrkesmessig attføring.

Hvis det er helt klart at helsen din vil ha bedre av å omskoleres, så går det an å gå rett på yrkesrettet attføring uten sykmelding først.

Det kommer an på hva legen din mener. Det er hans om må komme med en erklæring om din situajson til trygdekontoret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...