Gå til innhold

Magefleskkreft?

Anbefalte innlegg

Til tross for den galgenhumoristiske overskriften er jeg bekymret. Jeg har i flere måneder vært obs på en liten klump i det man kan kalle magefettet, ti centimeter over navlen på venstre side. Den er bønnestor og tanken er at det kan være en lymfekjertel, om de sitter der. Og dermed blir spørsmålet om hvorfor den synes å være større der enn andre steder på magen, enten det er oppe eller nede eller til høyre. Jeg har ingen infeksjoner i kroppen så vidt jeg vet om, og blir plutselig engstelig for at det kan være tegn på kreft av noe slag. Enten at kulen i seg selv skal være en svulst, eller at opphovningen skyldes alvorlig sykdom i begynnerfasen.

Den virker heller ikke til å være isolert, dvs det kjennes rimelig knudrete ut i et område på fem ti cm omtrent slik jeg ser for mg at melkekjertler er sammensatt. Hadde jeg funne tilsvarende i noe bryst, hadde jeg oppsøkt lege øyeblikkelig.

Jeg har tenkt å bestille time hos legen, men vet ikke riktig hva jeg skal forvente legen gjør, og hva jeg eventuellt bør gjøre om han bare trekker på skuldrene og sier at det ikke er noe som helst(legen er til tider noe vel ubekymret og man må be om spesifikk behandling selv)

Er det noen annen forklaring på disse klumpene?

Vennlig hilsen veldig bekymret liten meg

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/101551-magefleskkreft/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ikke undertegnet

Sannsynligheten er vel stor for at det er en fettkul du beskriver?, men jeg er ingen lege. Teorien forsterkes dersom kulen ligger ute i hudlaget, og at du kjenner hvor den begynner og slutter. Men er du i tvil så gå til legen, om ikke annet enn for å berolige deg selv.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/101551-magefleskkreft/#findComment-581981
Del på andre sider

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

dersom kulen sitter i underhuden,kan det være enten en fettkul eller en talg-kjertel. Dersom den sitter lit dypere, kan det være en form for brokk. Lymfekjertler finnes ikke i det området du beskriver. kuler som man ikke sikkert vet hva er, kan vurderes undersøkt med ultralyd.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/101551-magefleskkreft/#findComment-582467
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...