Gå til innhold

Uføretrygd/attføring


Gjest snart knust

Anbefalte innlegg

Gjest snart knust

Etter mange mnd. frem og tilbake hit og dit er jeg nå så sliten at kroppen og hue sier stopp.Har begynt å få masse suicidale tanker mv.Jeg må sykemelde meg.Har vært innlagt for et par år sia fordi jeg hadde sammenbrudd.Går på antidepp og endel andre medisiner grunnet psyken.Går ikke til psykolog,men til legen en gang i mnd.Jeg har lyst til å få noe attføring å se hvordan jeg kan klare meg videre i livet.Hvordan går jeg frem?Noen som vet?Er det vanskelig å få det?Jobber 80% nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Pepper og salt

Legen hjalp meg å søke både attføring og rehabilitering. Først gikk jeg sykmeldt et år, så rehabilitering, så attføring, og nå rehabilitering igjen.

Hvis det er et ønske hos det så kandu gå rett på attføring uten sykmelding først. Men hvis du er velidg sliten har du kanskje godt av å hvile ut litt først?

Attføring/rehab. er også bare 66% av lønna di, sykmelding er 100% i et år. Hvis det skulle ha noe å si. Det er jo dessverre noen som må ta sine valg utifra økonomien like mey som helsa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snart knust

Legen hjalp meg å søke både attføring og rehabilitering. Først gikk jeg sykmeldt et år, så rehabilitering, så attføring, og nå rehabilitering igjen.

Hvis det er et ønske hos det så kandu gå rett på attføring uten sykmelding først. Men hvis du er velidg sliten har du kanskje godt av å hvile ut litt først?

Attføring/rehab. er også bare 66% av lønna di, sykmelding er 100% i et år. Hvis det skulle ha noe å si. Det er jo dessverre noen som må ta sine valg utifra økonomien like mey som helsa.

Hei!

Tusen takk for svar.Jeg tror nok ikke min arbeidsgiver lar meg gå sykemeldt ett helt år.Har allerede et dårlig forhold til sjefen.Og jeg er allerede hardt presset som det er der.Det er grusomt.Er det vanskelig å få attføring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Hei!

Tusen takk for svar.Jeg tror nok ikke min arbeidsgiver lar meg gå sykemeldt ett helt år.Har allerede et dårlig forhold til sjefen.Og jeg er allerede hardt presset som det er der.Det er grusomt.Er det vanskelig å få attføring?

Det er ikke arbeidsgiveren din som bestemmer om du skal gå sykmeldt eller ikke! Det er det legen som bestemmer.

Trenger du sykmelding, har arbeidsgiveren ikke mulighet til å nekte det.

For meg var det ikke vanskelig å få attføring. Det gikk helt automatisk. De vil jo heller ha det til å jobbe eller utdanne deg, istedenfor bare 'å gå og slenge'.

Men du er avhengig av hva legen din mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...