Gå til innhold

NHD, er det bare noe som vil gå over.. ??


Gjest Kattemat

Anbefalte innlegg

Gjest Kattemat

Heisann, jeg håper du kan ta deg tid til å svare meg på dette innlegget.. I fjor startet jeg på en depresjon som varte fra mai til i år februar. Det er andre depresjonen jeg har. Jeg er nå 19 år. Jeg søkte ikke help for min andre depresjon pgr. angst for det. Men nå etter å ha hatt en flott tid å virkeligt hatt det bra begynner gammle tanker igjen å komme å jeg merker jeg blir tristere å tristere.. Jeg har vært borte å reist å merker at ting kommer tilbake. Ser for meg hele fremtiden min vil bare være full av misslykkelse osv... Er depresjonen påvei tilbaks...? Ka ska eg gjør? Finnes det medisiner som kan hindre tilbakefall? Johannesurt hjalp meg ikke på noen måte..

Takk om du har mulighet for å ta deg tid til å svare.. Jeg er bare så lei av å ha det vondt med megselv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Depresjoner har en tendens til å komme oftere og vare lengre for hver episode om de ikke behandles.

Dessverre ser det ut til at du er blant de som vil få gjentatte depresjoner.

Du bør søke til fastlegen din så snart som mulig. Anti depressiv medisin vil hjelpe deg. Det samme vil kognitiv psykoterapi. Kombinasjonen er best. Håper fastlegen din kan henvise deg til en psykiatrisk poliklinikk. Der vil du få best behandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...