Gå til innhold

"Jeg vet hva problemet ditt er: Du er en dust."


cft

Anbefalte innlegg

Leste i Dagsavisen idag at TV3 skal begynne å sende et nytt amerikansk talkshow på formiddagene. Programlederen er en psykologiprofessor som går under navnet Dr. Phil.

Psykologiprofessoren skal i et intervju med Newsweek ha uttalt følgende: "Da jeg begynte med praksisen min skjønte jeg raskt at dette ikke var noe for meg. Jeg hadde rett og slett ikke tålmodighet til å sitte og høre på folk prate om seg selv i seks måneder. De gikk opp for meg at de fleste egentlig bare ønsket å leie seg en venn som ville høre på dem, mens jeg etter bare den første timen kunne si: «Jeg vet hva problemet ditt er. Du er rett og slett en dust»."

Dessverre har jeg ingen anledning til å se programmet til denne artige herremannen, men er det noen andre her som tilfeldigvis har sett det? Er han så "spenstig" (i overført betydning!) som han later til å være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Miss Saigon

Jeg har sett flere av programmene hans både på tv4 og på TVN da han hadde program sammen med Operah. Nå har altså serien begynt på tv3.

Han er veldig rett på sak og sier veldig direkte hva han mener og hva som skal til for at de han snakker med skal endre hverdagen sin.

Om de klarer å endre hverdagen eller om de bare går hjem og lever som før vet man aldri, men det er en del intresange temaer som blir tatt opp. Man kan få litt av vært å tenke på etter å ha sett dette programmet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

happy1365380345

Jeg har sett flere av programmene hans både på tv4 og på TVN da han hadde program sammen med Operah. Nå har altså serien begynt på tv3.

Han er veldig rett på sak og sier veldig direkte hva han mener og hva som skal til for at de han snakker med skal endre hverdagen sin.

Om de klarer å endre hverdagen eller om de bare går hjem og lever som før vet man aldri, men det er en del intresange temaer som blir tatt opp. Man kan få litt av vært å tenke på etter å ha sett dette programmet.

Hei :)

Synd du ikke får sett det. Det er et godt program, som tar opp mange aktuelle temaer og situasjoner.

Ja mannen er spenstig og direkte og han har utrolig rett i det han sier, selv om det selvfølgelig kan være tøft for de som deltar i programmet. Å endre en deltagers personlighet i løpet av et tv-show skjønner vel alle at er umulig. Men ja han har mange, gode tankevekkere :)

Og ikke minst er det et program som setter mange følelser i sving på godt og vondt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det programmet er kjempedårlig. Tror neppe psykiatrien gikk glipp av noe da han sluttet som terapeut.

"Jeg synes det programmet er kjempedårlig. Tror neppe psykiatrien gikk glipp av noe da han sluttet som terapeut."

Har funnet litt mer på denne Dr. Phil. Det han driver med på TV er ikke terapi, det likner mer på det vanlige folk kaller "sunt bondevett". Fyren er ikke redd for å snakke rett fra levra, for å si det sånn. Jeg har som sagt ikke sett et eneste program, men har et inntrykk av at det i all hovedsak dreier seg om ganske hverdagslige problemer. Korriger meg om jeg tar feil....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det amerikanske folk bør prise seg lykkelig for at de har Dr.Phil.

Jeg har fulgt med lenge på kanal 4, og fyren sier det bedre enn jeg kunne sagt det selv. Ja han er kanskje litt sær og konservativ, men veldig løsningsorientert - og veldig jordnær og fornuftig.

Absolutt en drømmesvigerfar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Jeg synes det programmet er kjempedårlig. Tror neppe psykiatrien gikk glipp av noe da han sluttet som terapeut."

Har funnet litt mer på denne Dr. Phil. Det han driver med på TV er ikke terapi, det likner mer på det vanlige folk kaller "sunt bondevett". Fyren er ikke redd for å snakke rett fra levra, for å si det sånn. Jeg har som sagt ikke sett et eneste program, men har et inntrykk av at det i all hovedsak dreier seg om ganske hverdagslige problemer. Korriger meg om jeg tar feil....

Alt fra "mannen min gjør aldri noe hjemme" til alvorlige greier med barnemishandling, konemishandling etc.

Han kurerer dem ikke på en time. Men han dytter dem seriøst i ræva. Til en barnemishandler hadde han fløyet inn en terapeut fra hjembyen hennes som skulle hjelpe henne videre. Han bare fikk henne til å fatte at hun trenger hjelp.

Dr Phil er digg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest papirtiger

"Jeg synes det programmet er kjempedårlig. Tror neppe psykiatrien gikk glipp av noe da han sluttet som terapeut."

Har funnet litt mer på denne Dr. Phil. Det han driver med på TV er ikke terapi, det likner mer på det vanlige folk kaller "sunt bondevett". Fyren er ikke redd for å snakke rett fra levra, for å si det sånn. Jeg har som sagt ikke sett et eneste program, men har et inntrykk av at det i all hovedsak dreier seg om ganske hverdagslige problemer. Korriger meg om jeg tar feil....

Nei, det er ikke terapi han driver med på tv. Men navnet DR Phil...

Personlig syns jeg det programmet kan likestilles med Ricky Lake. Men det kan jo hende du vil like det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angela1365380318

Så bare halve programet og det var klar underholdning og ikke en psykolog time.

Problemet jeg fikk med meg var en 25 åring som enda ikke hadde klart å gi slipp på koseteppet, måtte alltid ha det med seg i sengen samme hva og dette gikk utover ekteskapet.

Enkel og grei psykologi, kunne tenke meg til løsningen lenge før dr. sa det, men for de litt mer alvorlige problemer så ville jeg ikke gått til ha nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...