Gå til innhold

Innleggelse?????


Gjest Innen psykratrien.

Anbefalte innlegg

Gjest Innen psykratrien.

Har lenge prøvd å få psykologtime. Har til og med fått henvisning til forskjellige gjennon kjentfolk,men uten noen særlig hjelp. Fikk snakket med en psykolog over telefon for en uke siden.Kom etterhvert fram til at vedkommende ikke kunne hjelpe meg med den type problemer.....SPURTE OM JEG RETT OG SLETT VAR FOR SYK FOR HENNE,og hun svarte ja. Kom ikke som en bombe, hun mente det var best jeg fikk hendvendelse til psykriater snarest mulig..Hvordan er det mulig å få enn.Legen er jo håpløs,ingen hjelp å få der innen verken medisiner eller en noenlunde brukbar henvining videre...Hva fanken skal jeg gjør?Er ikke i mental stand til å fyke rundt selv å lete etter en passende psykriater.Trenger hjelp og gåde råf.Vær så snill....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Windsong

Oppsøk legevakten om du trenger hjelp NÅ og ikke får det hos fastlegen.

Få evt. noen til å hjelpe deg med å bytte fastlege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest innen psyk.

Oppsøk legevakten om du trenger hjelp NÅ og ikke får det hos fastlegen.

Få evt. noen til å hjelpe deg med å bytte fastlege.

tror det hjelper lite å bytte fastlege, ingen av dem har jo noen som helst peiling på verken behandling eller medisinering. De gir bare pasienten en slags psykomatrisk lidelse i lengden.

Men etter som jeg tenker meg om er det kanskje ikke det teiteste jeg kan gjør å skjifte lege.Har skjiftet en gang tidligere, kan det ha noe å bety for mitt vedk.

Har aldri fått noe som helst normalt svar fra noen leger jeg har gått til. Var sis hos ungdomspsyk. fo 8 år siden.Uten å få noe særlig hull på byllen.

Går for tiden på lykkemedisiner, men føler jeg trenger noen proffe å snakke åpent med,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thuringwethill

tror det hjelper lite å bytte fastlege, ingen av dem har jo noen som helst peiling på verken behandling eller medisinering. De gir bare pasienten en slags psykomatrisk lidelse i lengden.

Men etter som jeg tenker meg om er det kanskje ikke det teiteste jeg kan gjør å skjifte lege.Har skjiftet en gang tidligere, kan det ha noe å bety for mitt vedk.

Har aldri fått noe som helst normalt svar fra noen leger jeg har gått til. Var sis hos ungdomspsyk. fo 8 år siden.Uten å få noe særlig hull på byllen.

Går for tiden på lykkemedisiner, men føler jeg trenger noen proffe å snakke åpent med,

Ieh.

Vet ikke hva som feiler deg, men det vet vel kanskje ikke du heller hvis du aldri har fått noe ordentlig svar.

Mitt råd er at hvis legen ikke henviser til psykiater eller annen egnet behandler, bør du i første omgang takke ja til en psykolog. Hvis denne syns du er for syk eller trenger annen behandling vil hun/han ta det opp med fastlegen din, og evt ordne en henvisning (tror jeg).

Hvis ikke det lar seg gjøre og du ikke kommer noen vei med fastlege, bytt fastlege.

Legevakt er ikke noe å andefale, der blir man sendt hjem med 2 valium, og en giro. Har dårlig erfaring, men det kan jo variere fra sted til sted.

Innleggelse er jo som overskrift antyder også et alternativ, enten frivillig eller tvang. Der er det både psykologer og psykiatere i hopetall. Behandlingstilbud vil variere veldig fra sted til sted desverre.

Kan ikke si hva som er rett for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ieh.

Vet ikke hva som feiler deg, men det vet vel kanskje ikke du heller hvis du aldri har fått noe ordentlig svar.

Mitt råd er at hvis legen ikke henviser til psykiater eller annen egnet behandler, bør du i første omgang takke ja til en psykolog. Hvis denne syns du er for syk eller trenger annen behandling vil hun/han ta det opp med fastlegen din, og evt ordne en henvisning (tror jeg).

Hvis ikke det lar seg gjøre og du ikke kommer noen vei med fastlege, bytt fastlege.

Legevakt er ikke noe å andefale, der blir man sendt hjem med 2 valium, og en giro. Har dårlig erfaring, men det kan jo variere fra sted til sted.

Innleggelse er jo som overskrift antyder også et alternativ, enten frivillig eller tvang. Der er det både psykologer og psykiatere i hopetall. Behandlingstilbud vil variere veldig fra sted til sted desverre.

Kan ikke si hva som er rett for deg.

Jeg vil bare minne om at det er fritt sykehusvalg. Du trenger ikke nødvendigvis legges inn akkurat der du bor.

Det kan naturligvis være en fordel å legges inn i nærheten av hjemmet eller familie på grunn av permisjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Alle borgere tilhører en bestemt poliklinikk og en bestemt sykehusavdeling. Disse er ansvarlig for å gi deg hjelp. For meg høres det merkelig ut at fastlegen din ikke kan henvise deg til denne ipoliklinikken eller avdelingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...