Gå til innhold

Deprimert?


ingenting1365380510

Anbefalte innlegg

ingenting1365380510

Jeg satt og leste på sidene og fant ut at jeg har mange tegn til depresjon.

- Følelse av å være trist og nedstemt.

- Tap av interesse for aktiviteter som pleier å være lystbetonte.

- Slapphet.

- Tretthet.

- Manglende initiativ.

- Liten lyst på sex.

- Skyldfølelse og selvbebreidelser.

- Redusert selvtillit.

- Konsentrasjonsvansker og ubesluttsomhet.

Alt dette stemmer på meg, og sånn har det vært ganske lenge. I tillegg har jeg økt appetitt, selv om det stod at det var vanlig med det motsatte. Jeg spiser helst alt jeg kommer over, føler ofte at jeg bare må spise. Jeg har ikke akkurat selvmordstanker, jeg har ikke lyst til å ta livet mitt, men jeg føler meg helt tom innvendig. Jeg har ingen følelser inni meg, og har ikke lyst til å leve heller. Vil bare hoppe av livet, gi opp, forsvinne. Siden jeg ikke vil dø gjør jeg det nærmeste jeg kommer. Jeg sover veldig mye og har et stort søvnbehov.I tillegg klarer jeg ikke å bli sint, selv når sinne ville vært en naturlig reaksjon. Innimellom får jeg dårlig samvittighet fordi jeg ikke blir sint når jeg burde. Jeg kan ikke komme på sist jeg var sint, og kan ikke huske at jeg har kranglet med noen. Er alt dette også tegn på depresjon? Hva bør jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

naina1365380399

Hei

Du burde kanskje ta en tur til legen din å prate,eller prate med en du stoler på,så du kan få ut endel følelser,det er nok det eneste som vil hjelpe deg.

Ja vet det står at matlysten minker,men med har det også vært helt motsatt,jeg trøstespiser.Vet ikke hvorfor ,men jeg har lagt på meg endel,og sliter nå med å få av kiloene igjen,det er ike lett,men jeg prøver nå iallefall.

Det fins så mange forskjellige former for depresjoner også,noen mindre og noen større,men hvis du føler du har tegnene til depresjon,burde du kontakte legen din,eller prate med noen du stoler på,for du føler deg mye lettere til sinns,etter du har fått ut litt følelser,vet at det ikke er lett,men du må prøve,vet ikke om så mye annet som hjelper egentlig,men det er så mange fine folk her inne,som sikkert har flere råd å komme med.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dr. Frankenstein

Du bør kontakte fastlegen din og fortelle det du forteller her. Be om å få en henvisning til psykolog\psykiater.

Du har helt klart en seriøst problem som utgjør et handikap for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"I tillegg klarer jeg ikke å bli sint, selv når sinne ville vært en naturlig reaksjon. Innimellom får jeg dårlig samvittighet fordi jeg ikke blir sint når jeg burde. Jeg kan ikke komme på sist jeg var sint, og kan ikke huske at jeg har kranglet med noen. Er alt dette også tegn på depresjon?"

Ja dette er tegn på apati som også kan være et symptom på depresjon.

Som du har kommet fram til selv fyller du mange av kriteriene for depresjon.

Enig med de andre: Kontakt legen din!

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Alt dette er tegn på depresjon.

Du bør snarest komme deg til fastlegen for å få behandling for så å vende tilbake til "ditt gamle jeg".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...