Gå til innhold

Flatt følelsesliv ved bruk av lykkepiller?


rose23

Anbefalte innlegg

Før var humøret mitt som en berg og dalbane. Triste ting som skjedde i omgivelsene gikk hardt innpå meg. Fikk diagnosen manisk depresiv for to år siden. Siden har jeg brukt Lamictal og Remeron. Har vært helt stabil. Har ikke gråtet på ihvertfall et år.

Begynner å lure på om jeg har mistet kontakt med følelsene mine. Er dette noe som er vanlig? Jeg er bare glad for at jeg ikke sliter med depresjoner lengre. Men jeg lurer på hvordan jeg vil bli vist jeg kutter ut medisinen igjen. Jeg er ingen kald og kynisk person, men jeg blir ikke lei meg når det skjern noe trist lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har dessverre ikke noe svar på det du spør om.

Men: Tar du regelmessig blodprøver for å sjekke dosen du får?

Kan det være at du står på for høy dose?

Jeg syns du skal ta opp problemstillingen du nevner med din behandler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trientali

ble også veldig flat, følte hverken det ene eller det andre....såkalte lykkepiller tror jeg bare gjør vondt verre, etter mange dårlige erfaringer. men det er kun min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kizza1365380506

Jeg er ikke manisk depresiv men plages av depresjoner. Har disse flate følelsene i perioder. Har også hatt tanker om at jeg er blitt følelsesløs og lurer på om jeg "skrur av" følelsene mine, redd for at det skal bli for mye, at jeg skal knekke helt sammen. Bedre å ikke føle noe liksom. Da har jeg kontrollen på en måte. Nå går det bedre for meg faktisk, grått ganske godt ut rett før påske.

Jeg tror nok jeg ville snakket med noen om det, en ting er iallefall sikkert det er en ikke noe kjekkt å ha det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Jeg har dessverre ikke noe svar på det du spør om.

Men: Tar du regelmessig blodprøver for å sjekke dosen du får?

Kan det være at du står på for høy dose?

Jeg syns du skal ta opp problemstillingen du nevner med din behandler.

DEtte er nok dessverre ulempen med "lykkepillene", man blir ikke lenger så deppa, men heller ikke så glad. Vanskelig å velge svinging bare den ene veien.Man bør vel veie for både ulemper og fordeler. Dersom "prisen man betaler" ved å ikke bli så følelsesmessig engasjert oppveier de dype dalene, kan det jo være verd det, men det må hver enkelt finne ut. Sannsynligvis får du tilbake ditt gamle følelsesliv i løpet av 2 mndr. etter pilleslutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...