Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har fått diagnose restless legs.Er sterkt plaget av rastløse ben og noen ganger armene også.Sliter med å sove i de verste periodene. Har prøvd homeopatai, uten særlig bra resultater. Bena blir verre ved varme og bedre ved kulde. Er noen med samme plager som har noen gode råd om hva som kan lindre eller hjelpe meg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/102030-restless-legs/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest CatePus

Heisann! Her er noen råd, som jeg har oversatt fra engelsk så godt jeg kunne.

Masser beina dine, spesielt leggene. Bruk en lindrende krem/salve/olje.

Ta et varmt bad, gjerne i boblebad.

Ta milde smertestillende om kvelden, når kriblingen tar til.

Prøv litt moderat mosjon tidlig på dagen, men ikke overdriv. Hard mosjon kan forverre problemet.

Unngå alkohol, det både forverrer symptomene og forårsaker avbrutt søvn. Unngå koffein og nikotin. Vitamin og mineral tillegg kan hjelpe. Kalde omslag kan hjelpe mot kriblingen. Snakk med legen din om medisiner. Det kan hende du bruker medisiner som forverrer (eller forårsaker) syndromet.

Spør legen din om noen av de tilgjengelige medisinene som har vist seg effektive i behandling av restless legs. Hvis ingenting annet virker, hold deg i bevegelse! Gå frem og tilbake fra rom til rom!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/102030-restless-legs/#findComment-588148
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...