picachu1365380511 Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 Hei! Jeg er en kvinne på 22 år som ofte har ekstraslag i hjertet.Det kjennes ut som om hjertet stopper opp en stund,og "dunket" blir så hardt at jeg synes det blir ekkelt å puste etterpå,må liksom "komme meg" etter det kraftige dunket. Dette kjenner jeg best når jeg slapper av,og ligger i sengen(særlig på venstre side),men av og til også under trening. Jeg sliter litt med angst,og det blir ikke BEDRE etter dette. Har tatt EKG (ikke 24-t),og blodprøver,og alt var normalt. Er veldig allergisk både mot mat,støv,husdyr o.l Kan allergien ha noe med ekstraslag å gjøre?!? Noen som deler mine erfaringer?!? Jeg blir skikkelig engstelig av dette,kanskje det hjelper om noen sier de har det på samme måte..... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/102042-ekstraslag-i-hjertet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fauna1365380512 Skrevet 27. april 2003 Del Skrevet 27. april 2003 Hei. Jeg er en jente på 32 år som har vært plaget av dette i 3 år. Har også vært gjennom samme undersøkelser som du. Spesialisten jeg har vært til bedyrer at dette er helt ufarlig og ganske vanlig for mange. Dessverre vet de ikke hva det kommer av, men trolig stress og arv for mitt vedkommende. Disse ekstraslagene "kommer fra" hovedpulsåren i hjertet på bakgrunn av nerveimpulser. Jeg blir også engstelig i perioder, og må innrømme at det går på bekostning av livskvaliteten. Kjenner det også best da jeg slapper av, har spist og er sliten. Sjeldent da jeg er i fysisk aktivitet. Alternativet for meg er en operasjon. Gå til spesialist, og få målt antallet dobbeltslag i døgnet og be om råd. Bare du kan bedømme opplevelsen av det. Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/102042-ekstraslag-i-hjertet/#findComment-587970 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.