Gå til innhold

Noen spørsmål.

Anbefalte innlegg

Jeg var for en tid tilbake hos legen for å teste meg for kjønnsykdommer.

Legen jeg var hos sa jeg ville få beskjed om noe var galt.

Det gikk ca 1,5 mnd så fikk jeg tlf fra en annen lege på samme legesenter om att jeg hadde klamydia. De sa de hadde prøvd å få tak i meg, men jeg har ikke motatt noe skriftlig og ei heller noen tlf. Hva kan ha skjedd her?

Jeg dro til legen dagen etter og fikk resept på Azitromax. Han sa jeg skulle komme tilbake om 2 uker og teste meg på nytt for å sjekke om jeg hadde blitt kvitt klamydian.

Fant også ut att jeg var gravid senere denne dagen, ved å ta en hjemmetest. Azitromax er jo ikke bra for gravide, så jeg dro til en annen lege dagen etter for å få en ny resept.

Av han fikk jeg en respeten Ery-Max, Denne legen mente jeg burde teste meg ca 3-4 uker etter kuren, altså 1 til 2 uker etter, enn det den første legen sa, Hvem har rett?

Jeg har også vært gravid før, men fikk da svangerskap utenfor livmoren, Legen som opererte meg sa jeg hadde 50% sjangse til å få det igjen, om dette er tilfelle når vil jeg begynne å kjenne smertene på svangerskap utenfor livmoren da?

Håper dere kan svare meg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/10213-noen-sp%C3%B8rsm%C3%A5l/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var for en tid tilbake hos legen for å teste meg for kjønnsykdommer.

Legen jeg var hos sa jeg ville få beskjed om noe var galt.

Det gikk ca 1,5 mnd så fikk jeg tlf fra en annen lege på samme legesenter om att jeg hadde klamydia. De sa de hadde prøvd å få tak i meg, men jeg har ikke motatt noe skriftlig og ei heller noen tlf. Hva kan ha skjedd her?

Jeg dro til legen dagen etter og fikk resept på Azitromax. Han sa jeg skulle komme tilbake om 2 uker og teste meg på nytt for å sjekke om jeg hadde blitt kvitt klamydian.

Fant også ut att jeg var gravid senere denne dagen, ved å ta en hjemmetest. Azitromax er jo ikke bra for gravide, så jeg dro til en annen lege dagen etter for å få en ny resept.

Av han fikk jeg en respeten Ery-Max, Denne legen mente jeg burde teste meg ca 3-4 uker etter kuren, altså 1 til 2 uker etter, enn det den første legen sa, Hvem har rett?

Jeg har også vært gravid før, men fikk da svangerskap utenfor livmoren, Legen som opererte meg sa jeg hadde 50% sjangse til å få det igjen, om dette er tilfelle når vil jeg begynne å kjenne smertene på svangerskap utenfor livmoren da?

Håper dere kan svare meg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/10213-noen-sp%C3%B8rsm%C3%A5l/#findComment-53460
Del på andre sider

Knut-Erik Ånensen, Allmennlege

Til Sol75

Jeg skal ikke uttale meg spesielt om årskaken til ditt sene svar, men det kan skyldes de nevnte årsaker, evt kan det ha blitt forlagt i gal bunke etc. Dessverre skjer slike ting innimellom!

Tidspunkt for ny test- hvis dette blir ansett nødvendig- vil kunne variere noe. Det bygger ofte på skjønn og egen erfaring.

Smerter ved svangerskap utenfor livmor vil kunne gi symptomer 1-3 uker etter uteblivende mens., i noen tilfeller også senere.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/10213-noen-sp%C3%B8rsm%C3%A5l/#findComment-47153
Del på andre sider

Knut-Erik Ånensen, Allmennlege

Til Sol75

Jeg skal ikke uttale meg spesielt om årskaken til ditt sene svar, men det kan skyldes de nevnte årsaker, evt kan det ha blitt forlagt i gal bunke etc. Dessverre skjer slike ting innimellom!

Tidspunkt for ny test- hvis dette blir ansett nødvendig- vil kunne variere noe. Det bygger ofte på skjønn og egen erfaring.

Smerter ved svangerskap utenfor livmor vil kunne gi symptomer 1-3 uker etter uteblivende mens., i noen tilfeller også senere.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/10213-noen-sp%C3%B8rsm%C3%A5l/#findComment-54029
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...