Gå til innhold

Meg og magen min.. (igjen)


Han_24

Anbefalte innlegg

Har tidliger beskrevet problemene mine, nemlig magen/angst. Jeg er per i dag totalt hemmet, og kan nesten ikke gjøre noe som helst uten at jeg må fly på do i et kjør.

Har i dag hvert hos min nye fastlege, og vil høre deres erfaringer med de preparater jeg har fått. Har tidliger gått på Surmontil, Cipramil og sist Remeron. Alle uten nevneverdig effekt, kun bedre søvn.

Nå har jeg fått Tolvon 30mg, en tablett om dagen. Videre har jeg også fått 10mg Sobril til nødsituasjoner. Tenker de kommer godt med når jeg skal til utredning på sykehuset om noen uker. Hvor mange timer trenger Sobril før den begynner å virke? Holder det med 1 tablett?

Videre så har jeg brukt Silicea i endel uker, og kjøpte meg Vi-siblin i dag. Kan disse brukes sammen, eller bør jeg kun bruke en om gangen?

Jeg håper at dette kan hjelpe meg litt, ihvertfall at Sobril kan hjelpe meg gjennom ekstremsituasjonene som jeg MÅ igjennom fra tid til annen. Men har skjønt at de er vanedannende, så jeg skal passe på :)

Er det noen form for "angst-senter" man kan oppsøke og få hjelp? Får ikke psykolog før til sommeren, og jeg føler jeg trenger noen å snakke med. Har vært skikkelig utafor den siste tiden. Gråter meg i søvn nesten hver kveld, pga. at jeg føler meg ensom, tanken på å leve slik resten av livet, osv.. Mange tanker om å bare legge inn årene for godt osv.. Uff, jeg er så drittlei.. Føler at alt skjer med meg.. Vil bare ha et fint liv, som alle vennene mine har. Gjøre som man vil, uten å måtte tenke på den forbaska magen...

Hvorfor MEG????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor bruker du Vi-Siblin? Du skriver jo at du må ofte på do. Vi-siblin er mot forstoppelse. Er ikke Silicea mot forstoppelse også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor bruker du Vi-Siblin? Du skriver jo at du må ofte på do. Vi-siblin er mot forstoppelse. Er ikke Silicea mot forstoppelse også?

Nei, det er mot både løs og hard mage. Dvs. de normaliserer forholdet i tarmen. Men spørsmålet er om det er "farlig" å bruke begge på samme tid!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

happy1365380345

Hei :)

Skjønner at du er drittlei.

Sliter selv med angst og vet alt om hvor tøft dette er.

Men ikke gi opp - det kommer bedre tider :)

Synd at ikke Silicea har hjulpet deg noe. Det hjalp meg så godt. Nå kan det jo hende at du har et annet problem med magen, så det er jo greit at det skal utredes.

Dette andre produktet du nevner kjenner jeg dessverre ikke til. Men Silicea er kun kiselsyre og egentlig bare noe som finnes naturlig i kroppen.

Hva inneholder dette andre produktet du har kjøpt da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rabarbrakake

Nei, det er mot både løs og hard mage. Dvs. de normaliserer forholdet i tarmen. Men spørsmålet er om det er "farlig" å bruke begge på samme tid!?

Vil bare si at Vi-siblin har hjulpet meg og min nervøse mage veldig :o) Jeg har vært virkelig plaget, men har nå hatt ett år med svært så rolige forhold (i forhold til hva jeg har vært vant til). Da gjør det ingenting at Vi-siblin smaker av sagflis :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare si at Vi-siblin har hjulpet meg og min nervøse mage veldig :o) Jeg har vært virkelig plaget, men har nå hatt ett år med svært så rolige forhold (i forhold til hva jeg har vært vant til). Da gjør det ingenting at Vi-siblin smaker av sagflis :o)

Vi-siblin er jo bare loppefrøskall og silicea er et naturmiddel. Kan ikke skade å ta de sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest barebare

Hei du

Jeg ville bare dele min erfaring med angst og nervøs mage. Jeg ble også anbefalt Visiblin, men oppdaget at den gjorde det verre=irriterte magen min.

Jeg fikk noe som het Losec (magesårmedisin) og etter bare et par dager var magen mye roligere. Da ble det lettere å takle angsten også. (Men jeg tror at Losec påvirker Sobril - så det bør du kanskje snakke med legen din om)

Jeg spiste mat som binder= ris, bananer o.l. og drakk mye gullris-te.

(Teen var for å hjelpe rense lever og nyrer for kjemikalier etter SSRI-bruk - det var av antidepressiva jeg fikk mageproblemer)

Lykke til:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du

Jeg ville bare dele min erfaring med angst og nervøs mage. Jeg ble også anbefalt Visiblin, men oppdaget at den gjorde det verre=irriterte magen min.

Jeg fikk noe som het Losec (magesårmedisin) og etter bare et par dager var magen mye roligere. Da ble det lettere å takle angsten også. (Men jeg tror at Losec påvirker Sobril - så det bør du kanskje snakke med legen din om)

Jeg spiste mat som binder= ris, bananer o.l. og drakk mye gullris-te.

(Teen var for å hjelpe rense lever og nyrer for kjemikalier etter SSRI-bruk - det var av antidepressiva jeg fikk mageproblemer)

Lykke til:-)

Angst kan også gi mageproblemer, uten at det gir andre symptomer enn dette. Ihvertfall er det slik for meg. Så det er kanskje ikke antidepressivaen som gjør det?

Og hvis det er det, så burde du kanskje vurdere et annet merke?

Selv har jeg hatt mindre mageproblemer etter at jeg begynte å bruke antidepressiva. Ang. bananer, så virker det bindende, ja, så til de grader....(ikke bra).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angst kan også gi mageproblemer, uten at det gir andre symptomer enn dette. Ihvertfall er det slik for meg. Så det er kanskje ikke antidepressivaen som gjør det?

Og hvis det er det, så burde du kanskje vurdere et annet merke?

Selv har jeg hatt mindre mageproblemer etter at jeg begynte å bruke antidepressiva. Ang. bananer, så virker det bindende, ja, så til de grader....(ikke bra).

Bananer!?? Jeg har blitt fortalt at det har en stikk motsatt effekt jeg. Jeg har derfor sluttet spise bananer :) Eneste jeg veit, er at bananer er for humøret (det inneholder serotonin eller no)..

Kanskje en fagmann her på forumet kan svare på dette??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bananer!?? Jeg har blitt fortalt at det har en stikk motsatt effekt jeg. Jeg har derfor sluttet spise bananer :) Eneste jeg veit, er at bananer er for humøret (det inneholder serotonin eller no)..

Kanskje en fagmann her på forumet kan svare på dette??

Bananer inneholder mye bindemidler, ja, og kan derfor gi forstoppelse, hvis man spiser mye av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...