Gå til innhold

H a s t e r. Utsettelse av mens.....trionetta


Gjest Ut-på-tur

Anbefalte innlegg

Gjest Ut-på-tur

Hei.

Skal på tur, og renger med å få mensen den uken, noe jeg ikke ønsker.

Jeg tar Trionetta p-piller. Hvordan gjør jeg det når jeg ønkser å utsette/utelate mensen.

Håper dere kan gi meg rask tilbakemelding:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ut-på-tur

Hei.

Skal på tur, og renger med å få mensen den uken, noe jeg ikke ønsker.

Jeg tar Trionetta p-piller. Hvordan gjør jeg det når jeg ønkser å utsette/utelate mensen.

Håper dere kan gi meg rask tilbakemelding:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ihvertfall når jeg skal utsette mensen at jeg bare fortsetter med nytt brett og ikke har opphold. Dette spørs jo litt om hvor mange piller du har, 21 eller 28?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ihvertfall når jeg skal utsette mensen at jeg bare fortsetter med nytt brett og ikke har opphold. Dette spørs jo litt om hvor mange piller du har, 21 eller 28?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at du skal begynne bakfra på neste brett (ikke de hormonfrie pillene, men de gule), slik at du fortsetter med de pillene med samme hormoninnhold(dette ble litt rotete, håper du forstod hva jeg mente... ;-D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at du skal begynne bakfra på neste brett (ikke de hormonfrie pillene, men de gule), slik at du fortsetter med de pillene med samme hormoninnhold(dette ble litt rotete, håper du forstod hva jeg mente... ;-D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

dette er hva Mette Moen har svart tidligere :

Med Trionetta og Trindordiol utsetter man mensen ved å fortsette med de gule tabletter fra et annet brett. Det fortsetter man med til man ønsker menstruasjon, to dager etter siste gule tablett kommer det en blødning. Man starter på nytt brett etter en ukes pause. Man kutter altså ut de store hvite på brettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er hva Mette Moen har svart tidligere :

Med Trionetta og Trindordiol utsetter man mensen ved å fortsette med de gule tabletter fra et annet brett. Det fortsetter man med til man ønsker menstruasjon, to dager etter siste gule tablett kommer det en blødning. Man starter på nytt brett etter en ukes pause. Man kutter altså ut de store hvite på brettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskyvning av blødninger ved bruk av Trionetta, 21 dagers brett:

Bare de siste pillene ( gule ) på brettet kan benyttes til å utsette blødningen. Fortsett med disse pillene fra et nytt brett så lenge du vil utsette. Resten av brettet kaster du. Ta deretter sju dagers pause, og begynn fra begynnelsen på et nytt brett.

Kilde : Info. om p-piller, fra Metodebok, klinikk for seksuell opplysning.

Ha en fin tur :-)

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskyvning av blødninger ved bruk av Trionetta, 21 dagers brett:

Bare de siste pillene ( gule ) på brettet kan benyttes til å utsette blødningen. Fortsett med disse pillene fra et nytt brett så lenge du vil utsette. Resten av brettet kaster du. Ta deretter sju dagers pause, og begynn fra begynnelsen på et nytt brett.

Kilde : Info. om p-piller, fra Metodebok, klinikk for seksuell opplysning.

Ha en fin tur :-)

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Nå har du fått oppskriften fra sugar og p-pilla. Du kan fortsette så lenge du vil utsette. Blødningen kommer etter to dager uten aktiv p-pille.

Rådene fra Smelly og Svane kan du glemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Nå har du fått oppskriften fra sugar og p-pilla. Du kan fortsette så lenge du vil utsette. Blødningen kommer etter to dager uten aktiv p-pille.

Rådene fra Smelly og Svane kan du glemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...