Gå til innhold

Hjelp-hva skal jeg gjøre?


fnisa1365380511

Anbefalte innlegg

fnisa1365380511

Er ei jente på 30 år som jobber som leder i et omsorgsyrke. Har i lengre tid følt meg sliten, irritabel, mistenksom, trøtt osv. Har hele tiden tenkt at jeg må skjerpe meg, komme meg ovenpå igjen.... Men nå før helga bare klikka det og jeg bare gråter..., og synes alt er jævlig.

Jeg har vært på utkikk etter ny jobb en stund og har søkt på to andre jobber. Men nå har jeg bestemt meg for å si opp jobben min, før jeg vet om jeg får noen av de andre jobbene. Jeg klarer ikke mer av presset, ansvaret, klaginga osv.

Jeg føler at jeg ikke kan bli sykemeldt da det er ingen på jobb som kan utføre mine oppgaver, og da går det utover arbeidsplassen min.

Er det noen som har vært i samme situasjon som har noen råd?

Hva skal jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er galskap å si opp en jobb før man har en ny i disse dager når det er et langt strammere arbeidsmarked enn på lenge.

Det høres ut som om en sykemelding er et langt bedre alternativ, til tross for dine motforestillinger mot akkurat det.

Det er arbeidsgivers ansvar å få tak i vikar om dine oppgaver ikke kan fylles av kollegaer i en sykemeldingsperiode, ikke ditt ansvar å bekymre seg for den biten. Ta ansvar for egen helse, også den psykiske. Da er det eneste rette sykemelding slik du beskriver din tilstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kizza1365380506

Jeg er enig med Gemini.

Kjære deg du må sykemelde deg. Jeg vet at det kan føles som ett nederlag å gjøre det. Jeg husker da jeg måtte bite i det sure eplet, da gråt jeg når jeg gikk fra legen.

Du må for guds skyld ikke si opp. Ikke bare for din egen skyld men det må synliggjøres hvordan arbeidssituasjonen er. Dessuten får jo arbeidsgiver refundert sykepengene sånn at de har råd til å ansette vikar. Du skal IKKE ha dårlig samvittighet for kolleger. Det er iallefall ikke ditt ansvar.

Ring fastlegen din allerede på mandag. Ikke slit deg ut forgjeves.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med Gemini og Kizza, selv om jeg av egen erfaring vet at det ikke er noen lett utvei. Jeg er også plaget med dårlig samvittighet for å være sykemeldt,

de gangene jeg ikke har noe valg, selv om jeg ikke er noen leder, slik som deg. Men du har ikke noe å ha dårlig samvittighet for. De kan finne en vikar.

Og jobben din er ikke tjent med å ha noen som leder, som ikke klarer å ta vare på sin egen helse. Det vil aldri gå bra, i lengden. Så selv om du føler det som fornuftig nå, å si opp jobben din, så er det ikke det.

Det er ikke ditt ansvar at jobben din mangler leder i den perioden du er borte. Og det er heller ingen som kommer til å takke deg for at du ikke tar vare på egen helse. Snarere tvertimot.

Hvis du er ærlig på jobben, og sier fra om det (det er ikke uvanlig å bli sliten i en lederstilling) så tror jeg at de aller fleste vil ha forståelse for det. Men i første omgang så er det kanskje greit å bare snakke med legen om det og høre hva han/hun mener om det.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fnisa1365380511

Det høres fornuftig ut å bli sykemeldt, men samtidig kan jeg ikke tenke meg å gå tilbake til jobben igjen! Hvis jeg sier opp nå, så er jeg ferdig 31.juli, og det er så godt å tenke på....

Jeg tror likevel jeg kommer til å gå til legen på mandag, så hører jeg hva han sier....

Takk for rådene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres fornuftig ut å bli sykemeldt, men samtidig kan jeg ikke tenke meg å gå tilbake til jobben igjen! Hvis jeg sier opp nå, så er jeg ferdig 31.juli, og det er så godt å tenke på....

Jeg tror likevel jeg kommer til å gå til legen på mandag, så hører jeg hva han sier....

Takk for rådene!

Ikke si opp før du hører hva legen sier!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...