Gå til innhold

Hjelp-hva skal jeg gjøre?


fnisa1365380511

Anbefalte innlegg

fnisa1365380511

Er ei jente på 30 år som jobber som leder i et omsorgsyrke. Har i lengre tid følt meg sliten, irritabel, mistenksom, trøtt osv. Har hele tiden tenkt at jeg må skjerpe meg, komme meg ovenpå igjen.... Men nå før helga bare klikka det og jeg bare gråter..., og synes alt er jævlig.

Jeg har vært på utkikk etter ny jobb en stund og har søkt på to andre jobber. Men nå har jeg bestemt meg for å si opp jobben min, før jeg vet om jeg får noen av de andre jobbene. Jeg klarer ikke mer av presset, ansvaret, klaginga osv.

Jeg føler at jeg ikke kan bli sykemeldt da det er ingen på jobb som kan utføre mine oppgaver, og da går det utover arbeidsplassen min.

Er det noen som har vært i samme situasjon som har noen råd?

Hva skal jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er galskap å si opp en jobb før man har en ny i disse dager når det er et langt strammere arbeidsmarked enn på lenge.

Det høres ut som om en sykemelding er et langt bedre alternativ, til tross for dine motforestillinger mot akkurat det.

Det er arbeidsgivers ansvar å få tak i vikar om dine oppgaver ikke kan fylles av kollegaer i en sykemeldingsperiode, ikke ditt ansvar å bekymre seg for den biten. Ta ansvar for egen helse, også den psykiske. Da er det eneste rette sykemelding slik du beskriver din tilstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kizza1365380506

Jeg er enig med Gemini.

Kjære deg du må sykemelde deg. Jeg vet at det kan føles som ett nederlag å gjøre det. Jeg husker da jeg måtte bite i det sure eplet, da gråt jeg når jeg gikk fra legen.

Du må for guds skyld ikke si opp. Ikke bare for din egen skyld men det må synliggjøres hvordan arbeidssituasjonen er. Dessuten får jo arbeidsgiver refundert sykepengene sånn at de har råd til å ansette vikar. Du skal IKKE ha dårlig samvittighet for kolleger. Det er iallefall ikke ditt ansvar.