Gå til innhold

UL i uke 5+3.....


Gjest MaybeBaby

Anbefalte innlegg

Gjest MaybeBaby

Var pà UL idag for à finne ca lengde pà svangerskapet. Men det eneste som dukket opp pà skjermen var et liiite foster, 0.76 cm. Og ingen hjerteslag. Legen syns det var altfor lite til à väre i uke 6, og trodde ogsà det var dödt. Skal tilbake pà fredag, da mente legen det var absolutt siste sjangs for à se liv...

Er det andre som har opplevd det samme, värt pà ultralyd tidlig uten à kunne se hjerteslag. Og noen som vet ca. störrelse pà et 5 ukers foster ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest MaybeBaby

Var pà UL idag for à finne ca lengde pà svangerskapet. Men det eneste som dukket opp pà skjermen var et liiite foster, 0.76 cm. Og ingen hjerteslag. Legen syns det var altfor lite til à väre i uke 6, og trodde ogsà det var dödt. Skal tilbake pà fredag, da mente legen det var absolutt siste sjangs for à se liv...

Er det andre som har opplevd det samme, värt pà ultralyd tidlig uten à kunne se hjerteslag. Og noen som vet ca. störrelse pà et 5 ukers foster ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvor vanlig det er at andre enn gynekologen svarer på spørsmålene, men jeg vil bare sitere følgende :

" Uke 5 : Egget er nå blitt et foster ( embryo ) og måler 1 cm. Ryggsøylen begynner å utvikle seg. Det gjør også hjernen og ryggmargen.

Uke 6 : Hodet begynner å formes, deretter brystet og magen. Hjertet er et rør, men det begynner å banke, og det dannes blodceller som sirkulerer. Blodårer dannes mellom navlestrengen og morkaken. Øynene, munnen og kjeven begynner å utvikle seg. Fosterets lengde er 1,5 cm."

Kilde : " Graviditet, fødsel, og spedbarnsstell. utgitt av SCA Hygiene A/S 1999. "

Jeg håper at dere bare var på ultralyd litt for tidlig.

God klem og, lykke til fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvor vanlig det er at andre enn gynekologen svarer på spørsmålene, men jeg vil bare sitere følgende :

" Uke 5 : Egget er nå blitt et foster ( embryo ) og måler 1 cm. Ryggsøylen begynner å utvikle seg. Det gjør også hjernen og ryggmargen.

Uke 6 : Hodet begynner å formes, deretter brystet og magen. Hjertet er et rør, men det begynner å banke, og det dannes blodceller som sirkulerer. Blodårer dannes mellom navlestrengen og morkaken. Øynene, munnen og kjeven begynner å utvikle seg. Fosterets lengde er 1,5 cm."

Kilde : " Graviditet, fødsel, og spedbarnsstell. utgitt av SCA Hygiene A/S 1999. "

Jeg håper at dere bare var på ultralyd litt for tidlig.

God klem og, lykke til fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Man kan se hjerteaktivitet ved 6-7 ukers svangerskap, dvs etter siste menstruasjon. Det var litt rart med så tidlig ultralyd som i uke 6. Har det vært blødning? Du kan evt. sjekke med graviditetstest. Fredag skulle du få det avklart. Vi håper på det beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Man kan se hjerteaktivitet ved 6-7 ukers svangerskap, dvs etter siste menstruasjon. Det var litt rart med så tidlig ultralyd som i uke 6. Har det vært blødning? Du kan evt. sjekke med graviditetstest. Fredag skulle du få det avklart. Vi håper på det beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...