Gå til innhold

huske tidspunkt for overgrep?

Anbefalte innlegg

Gjest ny her

Er det vanlig å ikke kunne stdfeste incest/overgrep helt, når det har skjedd en eller annen gang rundt barneskolealder? Eller husker ofre dato og år "til de dør"?

har begynt å nøste opp en del tanker og minner, men kan ikke stadfeste akkurat når ting har skjedd. betyr det at jeg bare innbiller meg at noe har skjedd?

takknemlig for svar...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/102380-huske-tidspunkt-for-overgrep/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lillemamman

Hei!

Det er mange som ikke kan tidfeste nøyaktig når overgrepa har skjedd. Det gjør ikke muligheten for at overgrep kan ha skjedd mindre sannsynlig.

Jeg vet at det kan være vanskelig å stole på seg selv i den situasjonen du er i, men jeg håper du velger deg selv og gir deg selv den tiden du trenger til å få opp/frem og bearbeide det som har skjedd deg.

Ikke glem at det er rom for oss alle her i verden.

Varm hilsen fra

Hei. Jeg sliter med det samme som du. Er redd for at jeg bare innbiller meg at jeg har vært utsatt for overgrep,men får mer og mer problemer i forhold til seksuallivet og synes jeg husker små ubehagelige ting som har skjedd.Dette hjelper vel ikke deg noe,kanskje,men kanskje det er godt å vite at det er fler som har det slik.

• 3 uker senere...

Jeg tror egentlig at begge deler er vanlig. Jeg er en av de som går og husker dato og årstall på da voldtekten skjedde når jeg var 12 1/2 år. På mange måter skulle jeg ønske at jeg ikke husket det sånn at jeg ikke hadde det jævlig hvert år på den datoen.

Så er det andre som ikke husker helt når det skjedde - at ting blir litt "tåkete". Overgrepene kan ha skjedd over en periode, det er kanskje en grunn. Eller rett og slett at det hele er for vondt å forholde seg til..

Jeg for min del syns ikke det er noen grunn til å mistro noen fordi de ikke husker dato og årstall nøyaktig, de kan være nøyaktig like troverdig uansett.(Det er ikke det troverdigheten går på syns jeg)

Håper for din skyld at du får jobbet deg gjennom det vonde.

Lykke til! :)

Gode tanker fra

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...