Gå til innhold

jeg har vært så dum..


Gjest cerruti 1881

Anbefalte innlegg

Gjest cerruti 1881

I sommer var jeg sykmeldt i 6 uker. Da jeg kom til legen min etter siste sykmelding gikk ut, takket jeg nei til videre sykmelding.. Jeg skulle fortsette på utdannelsen min og da har man jo ikke krav på sykmelding..Av en eller annen grunn der og da trodde jeg at dette skulle jeg greie.Så ble det mørkt, husker minimalt fra høsten og frem til nå. Har gått jevnlig i terapi, uten at dette har hjulpet.

Dette har resultert i et helt bortkastet år, hvor jeg har levd på familie og samboer.(fikk ikke støtte fra lånekassen)

Så nå er jeg helt opprådd for ideer.. Greier ikke studiet i år, blir ikke bedre verken fysisk eller psykisk og er helt blakk.. Støtten fra min samboer er heller laber om dagen.

Så et lite lysglimt i høst har rett og slett ruinert meg dette året..Dette tar snart knekken på meg. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre.. Er en udugelig byrde for alle.Vil bare forsvinne..

Glad for råd og oppmuntringer- dette forumet er det eneste som gjør at jeg i det hele tatt gidder å stå opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Miss Saigon

Hva med å få behandleren din til å hjelpe deg å søke på rehabiliteringspenger?? Man må ha vært sykemeldt i et år før man får denne støtten, men hvis du ikke har klart å gå på skole noe særlig det året som har gått så kan det jo hende du har krav på rehabilitering.

Ettervært når du føler deg klar for studier igjen kan attføring være et alternativ for å få økonomien til å gå rundt.

Ellers vil jeg bare minne deg på at du kan få rentefritak og betalingsutsettelse fra Lånekassen når du har lav inntekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cerruti 1881

Hva med å få behandleren din til å hjelpe deg å søke på rehabiliteringspenger?? Man må ha vært sykemeldt i et år før man får denne støtten, men hvis du ikke har klart å gå på skole noe særlig det året som har gått så kan det jo hende du har krav på rehabilitering.

Ettervært når du føler deg klar for studier igjen kan attføring være et alternativ for å få økonomien til å gå rundt.

Ellers vil jeg bare minne deg på at du kan få rentefritak og betalingsutsettelse fra Lånekassen når du har lav inntekt.

Takk for svar!

Skal sjekke ut muligheten om å søke rehabiliteringspenger. Jeg greier bare ikke å få ut fingeren. Gruer meg så veldig til å ta det opp..

Ja, ja får prøve å manne meg opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest legesekretær

Hvis du likevel ikke var arbeidsfør da sykemeldingen din ble avsluttet mener jeg at du fortsatt har krav på sykepenger. Du kan be legen din om å ta dette opp med trygdekontoret, kan hende du ikke har mistet dine rettigheter.

Jeg jobber på et legekontor, og mener å ha vært bort i minst ett tilfelle ved psykisk sykdom hvor vedkommende var for syk til å ivareta sine egne interesser i forhold til sykepenger. Da skrev legen et brev til trygdekontoret og forklarte saken, og vedkommende det gjaldt fikk etterbetalt sykepengene sine.

Sjekk dette ut med legen din, det kan være håp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cerruti 1881

Hvis du likevel ikke var arbeidsfør da sykemeldingen din ble avsluttet mener jeg at du fortsatt har krav på sykepenger. Du kan be legen din om å ta dette opp med trygdekontoret, kan hende du ikke har mistet dine rettigheter.

Jeg jobber på et legekontor, og mener å ha vært bort i minst ett tilfelle ved psykisk sykdom hvor vedkommende var for syk til å ivareta sine egne interesser i forhold til sykepenger. Da skrev legen et brev til trygdekontoret og forklarte saken, og vedkommende det gjaldt fikk etterbetalt sykepengene sine.

Sjekk dette ut med legen din, det kan være håp.

Hvis dette hadde gått, ville en tung sement sekk forlatt skuldrene mine..

Jeg gikk jo fra sykepenger i fra trygdekontoret til ingenting, bare et liv uten innhold. Holdt meg bare til meg selv, og forsøkte å skjule tingenes tilstand for familien. Venner har jeg ikke orket kontakt med. Så det føles som det siste året har gått sin gang uten meg til stede..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Skal sjekke ut muligheten om å søke rehabiliteringspenger. Jeg greier bare ikke å få ut fingeren. Gruer meg så veldig til å ta det opp..

Ja, ja får prøve å manne meg opp!

Du kan få behandleren din til å søke for deg, både når det gjelder sykepenger (etterbetaling) og rehabiliteringspenger. Han/hun kan også være med deg på møter du har med trygdekontorets saksbehandler, dersom dette føles tryggere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fint for deg at du har funnet ut det her etter "bare" ett år...jeg har kastet bort først 1.5 år på skole,som jeg ikke fikk noen ting igjen for annet enn studielån.Låste meg mest inne på hyblen alene.

Jobbet litt,men følte så at jeg var så bra at jeg skulle begynne på skole igjen (jeg hadde nemlig begynt på medesiner og trodde alt løste seg med det...)

Nå har jeg kastet bort yttligere 4år på skole,og har fortsatt bare noen ytterst få vektall igjen for det..De siste åra av mitt liv er som om jeg har vært i koma eller no sånt...heldigvis har mamma og pappa stilt opp med litt penger innimelom så jeg har klart meg,jeg har nemlig kommet langt ut over grensen til lånekassen,så jeg får ikke noe derfra...Men skal det være nødvendig å få penger av mamma og pappa når man snart er 28?????

jeg har ikke hatt ork til å finne ut om jeg har rett på noe som helst eller hva jeg skal gjøre videre.Men skolen har jeg endlig bestemt meg for å droppe.

Men nå tror jeg faktisk jeg skal ta en tur på trygdekontoret og sosialkontoret og se hva de har og si...orker ikke å være blakk lenger og uten mål og mening i livet....

Lykke til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...