Gå til innhold

Meningsløsheten


Cilien

Anbefalte innlegg

Ja, jeg opplever livet som MENINGSLØST. Og jeg lider av melankoli, depresjon og kjedsomhet. Men jeg tenker nå at jeg ALDRI kan finne èn, helhetlig mening, og at det heller ikke finnes - hvis du da ikke tror på noe. Jeg tror jeg må gå bort fra å finne en mening med ALT, en helhetsmening for livet. Det er helelr viktig å se på fragmentene, på de små, små ting. Det gjelder å finne små meninger, mening i flertall.

SÅ, her jeg sitter nå, ser jeg en fugl som sitter helt stille utenfor vidnuet, den har en ro over seg, den er vakker. Og jeg har en myk, varm genser på meg som gir meg varme. Det gir ikke meningen med livet, men er små meninger, små ting å SE på, KJENNE.

Jeg tror at livet ER meningsløst. At livet ER kjedelig. At alle ER ensomme.

Men at å heller flykte fra dette, så kan vi gå inn i disse følelsene, og akseptere dem. Jeg aksepterer at jeg kjeder meg, at jeg er ulykkelig, at jeg ønsker å dø, ofte ønsker jeg det. Men det finnes også noe annet. Livet ER meningsløst, men det finnes små gode, vakre ting likevel.

Jeg merekr at jeg KAN styre tankene mine. Jeg kan våkne opp og være helt på bånn, ligge timesvis i sengen gg være helt ute, men nå klarer jeg å styre tankene, å slutte å tenke slik, å tvinge meg til noe bedre. Det er en enorm kraft jeg har.

Jeg er større enn min melankoli.

Jeg er større enn min dødslengsel.

Jeg er større enn meg selv.

Jeg har krefter PÅ TROSS AV.

Jeg har bestemt meg for å kjempe.

Og jeg vet det kommer mange tilbakeslag.

Men jeg TILGIR meg selv.

Jeg tilgir meg selv hvert minutt.

For bare når jeg selv har det bedre, ken jeg være noe for andre.

Det er ikke selvopptatthet, det er OMSORG for meg selv, andre og verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ikke undertegnet

Livet HAR ikke mening, en må GI det mening.

Jeg gir det mening ved å vite at mine barn trenger meg, samme hvor dårlig mor jeg synes jeg er når depresjonen er på det verste.

JEG er en veldig viktig person i deres liv. Virkelig meningsløshet måtte derfor være å ruineree livene deres ved å gi opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livet HAR ikke mening, en må GI det mening.

Jeg gir det mening ved å vite at mine barn trenger meg, samme hvor dårlig mor jeg synes jeg er når depresjonen er på det verste.

JEG er en veldig viktig person i deres liv. Virkelig meningsløshet måtte derfor være å ruineree livene deres ved å gi opp.

Nettopp! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er de mange små tingene som tilsammen gir livet mening, tror nå jeg, uansett hvordan det ser ut med de store tingene. Så kan man finne mening i de små tingene, så kan man kanskje etterhvert klare å finne mening i de store....tror jeg. Flott innlegg!

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...