Gå til innhold

Behandingstid?


Gjest Magna

Anbefalte innlegg

Nå har jeg begynt å bli utålmodig på hvor jeg står i behandlingsforløpet.

Jeg må stille et spørsmål. Da jeg startet behandlingen fikk jeg diagnose personlighetsforstyrrelse.

Jeg har gått to år i terapi. Hvor lang tid tar dette?

Jeg vet ikke hvor jeg står selv og hvor "bra" jeg skal bli..... :o)

Jeg vil veldig mye, jeg har ambisjoner på egne vegne...og vil utrette mye mer før jeg avslutter.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det fins mange forskjellige personlighetsforstyrrelser, så hva du kan forvente henger vel litt sammen med det.

Samtidig er du et individ: du fungerer sikkert bra på noen områder, du har ressurser og du har områder hvor du kan utvikle deg.

Spørs om noen her kjenner deg godt nok til å svare på ditt spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest personlighetsforstyrrelse

Hvor lang tid det tar å bli frisk fra en pf diagnose avhenger av hvilken pf diagnose man har fått og hvor fast grodd man er i attferdsmønster.

Selv har jeg gått i behandling i 4 år, men det er først de 2 siste årene at jeg har fått den hjelpen jeg føler jeg trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Det fins mange forskjellige personlighetsforstyrrelser, så hva du kan forvente henger vel litt sammen med det.

Samtidig er du et individ: du fungerer sikkert bra på noen områder, du har ressurser og du har områder hvor du kan utvikle deg.

Spørs om noen her kjenner deg godt nok til å svare på ditt spørsmål.

Det kan ta årevis.

Selv så hadde jeg først noen spredte timer i løpet av et års tid. Seks timer kanskje.

Så gikk jeg to år i gruppeterapi.

Så to år hos psykiater.

Nå har jeg gått et halvt år hos psykolog. Og det er vel først HAN som har greid å få tilliten min og som skjønner meg og den måten jeg fremlegger ting på. Dette er første gangen jeg føler meg trodd og 'sett'.

Så det nærmer seg seks år. Og jeg føler bare at jeg akkurat har begynt, siden mye av det var direkte unyttig. Og psykiateren direkte skadelig for meg. (Psykologens ord, ikke mine. Men jeg ER enig.)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Svært grovt sett kan du gå ut fra 3-5 år.

Det avhenger av mange faktorer:

diagnose og alvorlighetsgrad

personlige ressurser

motivasjon for hardt arbeid og endring

terapeutens kvalitet

++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...