Gå til innhold

Jeg er redd

Anbefalte innlegg

deprimertogredd

Jeg har store psykiske problemer - og har i den forbindelse et spørsmål i forbindelse med overføring av HIV.

Jeg mottok nylig oralsex, og er nå redd for om jeg kan ha blitt smittet med HIV. Jeg har ikke sår nedentil, men kan ikke med sikkerhet si om han hadde sår i munnen eller på leppene. Han har ikke påvist HIV smitte.

Vi har også kysset en god del, inkl. tungekyss.

Jeg får ikke til å sove - og det er for meg en stor psykisk belastning.

Kan jeg være smittet?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/102556-jeg-er-redd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Jeg kan selvfølgelig ikke være helt kategårisk. Det er mange ting jeg bør vite før jeg antyder noe svar. Det jeg kan gjøre det er å gi den en generell vurdering av smittefare, og så kan du selv vurdere hva situasjonen er.

Er han norsk? HIV smitte er veldig lite utbredt i Norge. Man regner med at det ikke finnes mer enn kanskje 1-2000 bærere, som ikke vet at de er infisert. Det er hyppigere blant innvandrere eller folk av utenlands opprinnelse. Om han har sår eller ikke er ingen sterk indikasjon for eller mot. HIV infeksjon gir ingen klar sårdannelse. Hva slags bakgrunn og aktivitet har han? HIV smitte forekommer mye oftere blant homo- og bisexuelle de som bruker stoff og folk med sterk sk. utagerende adferd. Har han ingen av delene vil jeg vurderer sjansene for at du er infisert som ganske minimale. For å være på den sikre siden bør du få tatt en prøve for å gjøre HIV test ca 6 uker etter hendelsen. Lykke til

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/102556-jeg-er-redd/#findComment-588882
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...