Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg planlegger å få barn med min samboer, men jeg har aldrig tatt en hiv test og lurer på om det er smart å ta en før man blir gravid. Men tanken på å ta en sånn test gjør meg veldig nervøs, og tanken på å gå å vente i kanskje 14 dager virker uutholdelig. Så leste jeg et innlegg der du svarte en person som sa de hadde tatt en hiv test hvor de fikk svar etter en halv time. Er dette riktig, hvis så, hvor kan jeg henvende meg for å få tatt en sånn test?

På forhånd takk for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/102563-hiv-test/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Jeg vil tro at en vanlig norsk kvinne og mann uten risikåatferd ikke trenger å ta HIV test. Sjansene er minimale for at dere er smittet (selvfølgelig forbehold om spesielt adferd). Men siden du har allerede lekt med tanken vil du ikke bli kvitt med mindre du får utført en test. HIV test utføres nå i alle norske mikrobiologiske laboratorier, og svaret tar ikke så lang tid som 2 uker. Hurtigtesten som tar bare en halv time er brukt ved spesielle tilfeller, men den er muligens litt mindre sensitiv. Gå til Olafia klinikken, eller til en hvilken som helst lege og be han ta og sende blodprøven. Det tar bare noen få dager.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/102563-hiv-test/#findComment-588892
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...