Gå til innhold

Hudforandringer over øynene

Anbefalte innlegg

Gjest Redd for dette

Hei!

I det siste har huden over øyenlokkene (mellom øyenlokk og øyenbryn) blitt så rar. Den ser ut til å ha endret seg enormt - ti års aldring på en måned. Huden blir kjempetørr, og den klør/er rødlig. I tillegg ser det ut som at hudcellene er blitt større, om du skjønner hva jeg mener.

Kan legge til at jeg bruker a-krem som funker godt som fuktighetskrem, men kløen/endringene er der, likefullt.

Kan også nevne at jeg har nikkelallergi, men bruker ikke smykker eller annet jeg kan få allergi av. Jeg bruker heller ikke make-up.

I tillegg har "forandringene" bredt seg - jeg har tørre, kløende flekker på skuldre og hake.

Hva kan det være?

Hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/10258-hudforandringer-over-%C3%B8ynene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Redd for dette

Hei!

I det siste har huden over øyenlokkene (mellom øyenlokk og øyenbryn) blitt så rar. Den ser ut til å ha endret seg enormt - ti års aldring på en måned. Huden blir kjempetørr, og den klør/er rødlig. I tillegg ser det ut som at hudcellene er blitt større, om du skjønner hva jeg mener.

Kan legge til at jeg bruker a-krem som funker godt som fuktighetskrem, men kløen/endringene er der, likefullt.

Kan også nevne at jeg har nikkelallergi, men bruker ikke smykker eller annet jeg kan få allergi av. Jeg bruker heller ikke make-up.

I tillegg har "forandringene" bredt seg - jeg har tørre, kløende flekker på skuldre og hake.

Hva kan det være?

Hilsen

Gjest Jan Petter Høeg, Allmenpraktiserende Leg

Det høre ut som du har fått en type eksem,og dette kan behanles på flere måter,men først må legen din få se på det. Du skal være spesielt forsiktig med bruk av ting rundt øyne,så velg en uperfymert fuktighetskrem til legen får sette på dette.

Gjest Jan Petter Høeg, Allmenpraktiserende Leg

Det høre ut som du har fått en type eksem,og dette kan behanles på flere måter,men først må legen din få se på det. Du skal være spesielt forsiktig med bruk av ting rundt øyne,så velg en uperfymert fuktighetskrem til legen får sette på dette.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...