aia1365380512 Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 Jeg fikk radioaktiv jod for 10 år siden. Behandles med 0,1 mg. Thyroxin og 10 mikrog. Liothyonin. Jeg har de siste 3 årene vært periodisk plaget med smerter og stivhet i ledd og muskler. Har store problemer morgen og kveld med å bevege meg. Jeg blir også fra 2 til 8 kg tyngre i disse periodene. Jeg jobber som spesiallærer, men føler at jeg er treg og gjør jobben dårligere. Jeg opplever tankegangen min som treg, og detter ofte ut i samtaler slik at jeg ikke får med meg det som blir sakt. Opplever også stadig å dette ut når jeg selv skal si noe. Jeg kommer ikke på ordene jeg skal bruke, eller glemmer hva jeg skal si eller hva jeg allerede har sakt. Dette føles helt håpløst for meg, og jeg kjenner at jeg begynner å miste selvtillitten.Jeg kan selvsakt forklare hva som skjer, men det oppleves ekkelt selv om folk flest er forståelsesfulle. Det er også et problem at jeg opplever meg selv som så lite til stede at ungene mine reagerer. Jeg fyker lett opp og blir irritert på dem fordi det føles som om de maser. Jeg vet at det skyldes mitt psykiske fravær, men det hjelper ikke å vite. Må stadig be om unnskyldning for mine reaksjoner.Dette kan ikke fortsette. Jeg trenger å snakke med noen som kjenner seg igjen, eller som har råd til meg. Vet ikke om alt dette skyldes stoffskiftet. Min lege kan ikke så mye om dette problemet, så jeg føler meg ganske alene dette. Kan snakke med min samboer som er meget forståelsesfull og viser masse hensyn, men har lyst til å skåne han litt. Jeg får så lite gjort. kan sitte i timevis og surre uten å få gjort noenting. Har lett for å gråte, og føler meg utenfor. Selv om solen skinner ute og det er vår, så opplever jeg ikke gleden over det som før. Er det noen som har opplevet noe liknende? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/102641-deprimert-eller-lavt-stoffskifte/ Del på andre sider Flere delingsvalg…