Gå til innhold

psykose som varte i 3 dager


elise-linnea

Anbefalte innlegg

elise-linnea

Jeg ble diagnostisert som psykotisk i 3 dager, etter en stor påkjenning i påsken. Var innlagt da det skjedde (hurra for planlagte innleggelser!), så jeg unngikk tvang og politi.

Hvordan bør en slik kortvarig, gjentatte psykoser medisineres? Legen vil at jeg skal ta Zeldox i en uke, flr neste påkjenning (som jeg vet kommer): Er dette tilstrekkelig?

Diagnoser: Paranoid psykose, bipolar og ust. pf

Medisiner ad + Lamictal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Diagnoser: Paranoid psykose, bipolar og ust. pf

Medisiner ad + Lamictal og Zeldox

Lamictal er en stemningsstabilisator, med dine diagnoser er det nok et lurt valg å bruke dette.

Er du deprimert samtidig er det ikke uvanlig å bruke antidepressiva i tillegg slik du gjør.

Zeldox kjenner jeg ikke til, men regner med at det er mot psykose.

Tror du er riktig medisinert, uten at jeg har kompetanse til å svare på det.

Jeg tror det er vanlig å bruke antipsykotika forebyggende en stund etter en psykose. Jeg brukte det i alle fall i noen måneder etter at jeg ble frisk, da jeg hadde vært psykotisk.

Har lest om at enkelte bruker antipsykotika i et helt år.

Søk på det røde feltet oppe til høyre så finner du sikkert masse om dette temaet.

Ellers kan du ta en titt her:

(NB, skrevet på fagspråk)

http://www,felleskatalogen.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diagnoser: Paranoid psykose, bipolar og ust. pf

Medisiner ad + Lamictal og Zeldox

Lamictal er en stemningsstabilisator, med dine diagnoser er det nok et lurt valg å bruke dette.

Er du deprimert samtidig er det ikke uvanlig å bruke antidepressiva i tillegg slik du gjør.

Zeldox kjenner jeg ikke til, men regner med at det er mot psykose.

Tror du er riktig medisinert, uten at jeg har kompetanse til å svare på det.

Jeg tror det er vanlig å bruke antipsykotika forebyggende en stund etter en psykose. Jeg brukte det i alle fall i noen måneder etter at jeg ble frisk, da jeg hadde vært psykotisk.

Har lest om at enkelte bruker antipsykotika i et helt år.

Søk på det røde feltet oppe til høyre så finner du sikkert masse om dette temaet.

Ellers kan du ta en titt her:

(NB, skrevet på fagspråk)

http://www,felleskatalogen.no

Den forrige ble feil, denne skal funke :)

http://www.felleskatalogen.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...