Gå til innhold

Kjefting


Gjest Tussi18

Anbefalte innlegg

Gjest Tussi18

Jeg har, som alle andre, opplevd å bli kjeftet på. Greit nok, noen ganger er det fortjent, mens andre ganger ikke. Men det som er, jeg takler ikke å få kjeft. Blir kjempedeppa og begynner lett å gråte. Tørr ikke kjefte tilbake. Blir bare sittende og "ta imot", som oftest.

Den siste tiden har de aller fleste (medelever, lærere, familie, venner) virka så sure. Kanskje har de en dårlig dag, jeg mener ikke at de skal gå rundt å smile og være glad heller. Men jeg føler at det er noe jeg har gjort. Hvorfor er alle så sinte/sure? Hva er det jeg gjør/har gjort galt?

Ofte har får jeg lysst til å skade meg selv, fordi jeg blir så sint og såret, av å få kjeft. Men har klart meg bra. Et eller annet har liksom redda meg (f.eks. noen har ringt, noen har sendt melding, eller et eller annet sånn).

Men jeg lurer på: er det noen av dere andre som har det sånn? Som er veldig følsomme og nærtagende når det gjelder kritikk og/eller kjefting? Som kan bli så deppa av det, at de får lysst til å skade seg selv?

Lurer på hvorfor jeg har det sånn jeg? Skulle ønske jeg takla det bedre enn jeg gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ikke undertegnet

Jeg begynner å overspise i slike situasjoner, og det er jo på en måte å skade seg selv!

Jeg blir til og med kjempenervøs av å høre på at ANDRE er uenig jeg. Selv om jeg ikke er innblandet, men bare er i rommet.

Konflikter er jeg ikke flink til nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...