Gå til innhold

Hva er forskjellen på de ansatte og de innlagte på en psykiatrisk klinikk?


Gjest tjohei

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest ikke undertegnet

(hehe) Ja, det punkt 2 gjelder andre steder enn på psykehus da. Min psykiater levde etter prinsippet 'Du skal ikke ha andre guder enn meg'.

Dvs. jeg skulle ikke høre på andre psykiateres meninger enn hans. Ihvertall ikke konfrontere han med min manglende 'tro' på han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ansatte kan ikke klage til Kontrollkommisjonen eller Fylkeslegen om de føler seg dårlig behandlet, misforstått eller "ikke tatt på alvor" :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

De ansatte kan ikke klage til Kontrollkommisjonen eller Fylkeslegen om de føler seg dårlig behandlet, misforstått eller "ikke tatt på alvor" :-)

Nei, men de ansatte blir nå vitterlig oftere 'hørt' og 'sett' enn de innlagte da. Det de ansatte sier og mener blir trodd uten at de må kjempe for det.

Så DERFOR er det ikke de, MEN nettopp de innlagte, som trenger hjelp utenfra. For de innlagte blir ikke uten videre trodd pga psykdommen sin.

Det er de inlagte som skal beskyttes, ikke de ansatte.

Det var en flåsete kommentar fra deg NHD, men det var vel det som var meningen?

De ansatte har vel sine arbeidsorganisasjoner å klage til akkurat som andre arbeidstakere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest utsatt for spl med psykopatiske trekk...

De ansatte kan ikke klage til Kontrollkommisjonen eller Fylkeslegen om de føler seg dårlig behandlet, misforstått eller "ikke tatt på alvor" :-)

Men hvem blir trodd om de føler seg dårlig behandlet da nhd?

At en psyk sykepleier skrev løgner om meg i "kardex", og forøvrig oppførte seg langt utenfor grensene for akseptabel oppførsel (løgn, manipulasjon, drittkasting og gjorde det meste for å bryte meg ned osv..) er det jo ingen som vil tro på, når den som klager har en alvorlig psykiatrisk diagnose.

Det er faktisk en grunn til at jeg fortsatt ikke har klaget inn denne personen til fylkeslegen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Å banne i kjerka er sunt i blant

Jeg har alltid påstått at ansatte i psykiatrien må ha en grunn for å jobbe med det de gjør. Enten er de et tilfelle selv eller de har noen nære slektninger som er det. Noe er som kjent arvelig.

Både prester, politi og ligningsfunksjonærer har grunner. En prest som liker unge konfirmantgutter er ganske kjent, småpsykopatiske politi og ligingsfunksjonærer er også kjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men de ansatte blir nå vitterlig oftere 'hørt' og 'sett' enn de innlagte da. Det de ansatte sier og mener blir trodd uten at de må kjempe for det.

Så DERFOR er det ikke de, MEN nettopp de innlagte, som trenger hjelp utenfra. For de innlagte blir ikke uten videre trodd pga psykdommen sin.

Det er de inlagte som skal beskyttes, ikke de ansatte.

Det var en flåsete kommentar fra deg NHD, men det var vel det som var meningen?

De ansatte har vel sine arbeidsorganisasjoner å klage til akkurat som andre arbeidstakere.

Jeg syns det er greit å komme med "flåsete" kommentarer når en kommenterer en vits.

Syns det er bra at en har sjølironi til å spøke med psykiske lidelser.

Det negative som kommer fram i denne tråden kunne godt vært et eget innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Jeg syns det er greit å komme med "flåsete" kommentarer når en kommenterer en vits.

Syns det er bra at en har sjølironi til å spøke med psykiske lidelser.

Det negative som kommer fram i denne tråden kunne godt vært et eget innlegg.

Ja da, det er sant det!

Jeg er alt for sårbar på oss psykes vegne, siden jeg smertelig har erfart at en ofte blir nedvurdert og ikke helt hensyntatt pga dette.

En liten overreaksjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Men hvem blir trodd om de føler seg dårlig behandlet da nhd?

At en psyk sykepleier skrev løgner om meg i "kardex", og forøvrig oppførte seg langt utenfor grensene for akseptabel oppførsel (løgn, manipulasjon, drittkasting og gjorde det meste for å bryte meg ned osv..) er det jo ingen som vil tro på, når den som klager har en alvorlig psykiatrisk diagnose.

Det er faktisk en grunn til at jeg fortsatt ikke har klaget inn denne personen til fylkeslegen!

JEG klaget en person inn for Fylkeslegen for et klart brudd. Jeg opplevde istedet for hjelp at JEG ble kalt paranoid. Og jeg har ikke engang noen alvorlig diagnose!

Så mye var den 'hjelpen' verdt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest utsatt for spl med psykopatiske trekk...

JEG klaget en person inn for Fylkeslegen for et klart brudd. Jeg opplevde istedet for hjelp at JEG ble kalt paranoid. Og jeg har ikke engang noen alvorlig diagnose!

Så mye var den 'hjelpen' verdt!

nettopp....

Det er forjævlig at vi skal være så rettsløse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...