Gå til innhold

Er mannen min psykotisk e.l.?


Bimmi

Anbefalte innlegg

Mannen min stakk plutselig fra meg en liten stund etter at vi fikk vårt andre barn.Han kom tilbake etter en uke med forklaringen at ting var så stress og at han hadde møtt veggen.

De siste 9 mnd har han bodd alle andre plasser enn hjemme,som følge av dette har vi tatt ut seperasjon.

Det som bekymrer meg er at han har mistet interessen for alt:han har sagt opp jobben,han har stjålet,løyet og lånt penger over alt.Han har hatt barna to ganger på 9 mnd.

Alt han gjør er å sitte inne foran dataen,utenom det har han ingenting.

Det nytter ikke å snakke med han,han sier bare at han har det vanskelig og ikke orker å gjøre noe.Vet ikke hva jeg skal tro,han er en løgner-han lyver om alt til alle.

Trenger han hjelp?

Trenger evnt.jeg hjelp,jeg som har blitt såret på det verste av han gang på gang,men som likevel ikke klarer å komme meg videre i livet?

Hva gjør jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest mia-veronica

Ut fra det du skriver, så høres han ikke psykotisk ut, men dypt deprimert. Prøv å oppmuntre han til å søke lege, for depresjon er en sykdom det finnes god behandling for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Det er vanskelig å si om han er psykotisk eller ikke.

Uansett har han så store problemer at han bør søke psykiatrisk hjelp for å finne ut hva dette er.

Har en sett noe av dette tidligere, eller var han helt ok frem til han stakk av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanskelig å si om han er psykotisk eller ikke.

Uansett har han så store problemer at han bør søke psykiatrisk hjelp for å finne ut hva dette er.

Har en sett noe av dette tidligere, eller var han helt ok frem til han stakk av?

Han har hatt en vanskelig oppvekst,der blant annet faren var alkoholiker.Dette resulterte i at han hadde en litt rebelsk ungdomstid.Men i følge begge foreldrene hans har det aldri vært slik som nå.

Jeg har så lyst å hjelpe han,men uansett hva jeg sier og gjør lyver han.Det er aldri noe sannhet i det han sier,og ikke bryr han seg heller om at jeg vet han lyver.

Lurer på om det er jeg som får han til å være slik?Har prøvt å snakke med kamerater av han,men de vil jo selvfølgelig ikke si noe.

Dette går ut over både meg og ungene vår,er det noe jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...