Gå til innhold

Syk kjæreste. behandling?


Henriette1365380130

Anbefalte innlegg

Henriette1365380130

Jeg har tidligere skrevet inn om (x) kjæresten min som har en noe underlig oppførsel til tider.. Vi har vært sammen til sammen i nesten 2 år nå, med små pauser, fordi han har dumpa meg (forsvunnet/utro o.s.v.)..

Men jeg vet at jeg ikke klarer meg uten denne gutten, og uansett hva som har skjedd, har han alltid kommet tilbake til meg. Denne gangen hadde vi vært sammen i hele 8 måneder før jeg mottok en mld om natten om at det var slutt. Fire dager senere stod han på døra og gråt. Kall meg gjerne naiv som tar han tilbake, vel, jeg har ikke gjort det, men er det noe jeg har mest lyst tili verden, er det det. For jeg trenger denne gutten. Vel, det som skjer er at han har enorme følelser som plutselig forsvinner over natten. Han har beskrevet det selv før og forklart at han er livredd for at det skal skje igjen. Denne gangen var han på vei til å kjøpe forlovelsesringer til oss, før han forsvant - ble en helt annen person.. Kald - følelsesløs.

Ja, jeg skal ærlig innrømme at han har vært med på å påvirke min psyke til de grader negativt, men jeg vet at det er de gangene jeg har vært uten han det har verst. Og nå vil vi finne en måte han kan endre seg på. Han er oversjalu og har et veldig temperament i tilegg. Han har tidlgiere slitt med bullimi, og gikk på ritalin i barneskolealder.

Finnes det noen måte å hjelpe han på? Ikke nødvendigvis for at jeg og han skal ha en fremtid, men for at han skal få det? Kan en psykolog hjelpe han?

dette er forresten mitt forrige innlegg..

http://forum.doktoronline.no/forum/bin/show.wa?msgid=1555407

(kall meg gjerne håpløs, but thats what I am)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Jeg synes det er veldig fint at du vil hjelpe kjæresten din.

Han burde oppsøke lege og legge alt på bordet. Fortelle alt om sine følelser, tanker redsler.o.l Og ikke minst fortid.

Mest sannsynlig får han henvisning til psykolog. Om det er det som skal til for å hjelpe han, er vanskelig å si. men det burde da absolutt være verdt et forsøk.

Ønsker deg og din kjæreste en fin,fin kveld!

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det høres ut som kjæresten din har en personlighetsforstyrrelse; han framstår som temmelig ustabil. En forutsetning for at han skal ha noe særlig utbytte av terapi er at han selv er motivert for det. Er han det? Hvis ikke tror jeg ikke det er så mye vits i å presse ham.

Ellers lurer jeg litt på hvorfor du er så avhengig av ham. Han virker jo ikke akkurat som verdens letteste person å være sammen med. Har du spurt deg selv hva du egentlig får ut av å være sammen med ham?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...