Gå til innhold

Selvmord??


Gjest Deeepris

Anbefalte innlegg

Gjest Deeepris

jeg er en jente på 17 år..har tanker rundt selvmord og har kuttet meg selv over handleddet flere ganger, en gang gikk det nesten galt. Det er mange problemer jeg sliter med, som f.eks å ha en venn, jeg hadde det, helt til de fant ut at de ikke ville be med meg mer fordi de likte festing, dette har de aldri sagt direkte men jeg føler meg som en demper for deres "fest", dette har satt dype spor sakte men sikkert. Nå var det lenge siden jeg hadde kuttet meg, intill i går, jeg bare måtte, tok en skarp kniv, skjærte det gjennom huden, forsiktig, smertfullt, det gjør sååå vondt at jeg stopper når det har kommet dypt nok, det er nå blitt en hoven kul,og neste morgen er jeg helt rød av stivnet blod, vond hand og huden er på fullt arbeid på å "lukke" det.. Dette er det ingen som vet, jeg har heller ikke sagt det til noen, ofte får jeg kommentarer som at " du er da en så harmonisk jente", dette er det motsatte, ingen sier noe om det jeg har gjort, jeg vil ha hjelp, noen å prate med. Og hvis de da spør meg hva jeg har gjort sier jeg at jeg datt og skrapte handen i noe skarpt...mange ganger har jeg vurdert å sende en anonym lapp til læreren vår på skolen..men klarer det ikke... En gang vil dette gå for langt..de sier at slikt kan en bare si til en lege, veninne, lærer osv at en plages av depresjon??? er det det jeg trolig kan ha??..selvmordstanker psykisk og fysisk, sover uvanlig mye, spiser mye...har mange av de symptomene som jeg så her en plass...vet dette virker som en dum måte å spørre på, men er jeg deprimert? og hvordan jobbe det borte? slik at jeg kan føle med som en av de andre, og hvordan bli mer pågående? vil gjerne menge meg med andre..og at de har lyst til å være sammen med meg.. Føler som om verden snart raser sammen, jeg klarer ikke å bare være alene, har ikke noe press på noen måter..noen som plager meg..har nesten ønsket at noen skulle. Jeg prøver å få til kontakt med de såkalte vennene, men de gir ikke respons, de vil bare feste, ikke ha en kveld sammen med meg......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ikke gi opp

Så forferdelig du har det. Har du ingen å snakke med? Din mor eller en søster, kusine.

Går du på videregående skole? Da kan du kanskje ta kontakt med helsesøster eller elevinspektør om dere har det på deres skole. De har taushetsplikt vet du.

Du må ikke fortsette å skade deg selv men prøve å få hjelp.

Hjelper det med en klem fra meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...