Gå til innhold

NHD; Sammenhengen: Efexor = regelmessig mens?


enkied

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har _aldri_ hatt regelmessig menstruasjon.(dvs, maks 2 ganger i året). Jeg har tenkt at dette bare er fordi jeg er undervektig. Jeg er 1.66 høy, og veier for tiden 41kg. Jeg har aldri veiet mer enn 45 kg, så jeg har hele tiden vært undervektig.

Jeg har gått på Efexor nå en stund, og menstruasjonen har så og si blitt regelmessig. Den kommer nå ca. annen hver måned. Hvordan kan dete ha seg? Hva kommer det av? (det samme skjedde forøvrig da jeg gikk på Fontex en liten stund, menstruasjonen ble også da tilnærmet regelmessig)

Har jeg tatt feil? Er det ikke pga av at jeg er undervektig at menstruasjonen har uteblitt? Er det rett og slett sykdommen? (Lider av kraftig angst. (49 poeng på Hamilton skalaen), depresjon, tvangslidelser, spiseforstyrrelser og diverse...).

Kan det være sykdommmen? Siden jeg som sagt _aldri_, fra første menstruasjon har hatt den regelmessig, men jeg har også helt fra pupertetsalder vært undervektig.

Kan du forklare dette for meg? Synes det er rart at Efexor "rettet" opp i det. Har ikke merket stort annet av virkninger, men er vist ikke på langt nær på høy nok dose. Tar nå 225mg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...