Gå til innhold

jeg spør litt mer jeg...


Gjest cerruti 1881

Anbefalte innlegg

Gjest cerruti 1881

Takk for alle nyttige svar til linken "jeg har vært så dum.."

Angående sykepenger/ rehabiliteringspenger, hvem skal jeg ta opp dette med først? Fastlegen, psykiateren min, eller direkte til trygdekontoret?

Det var jo fastlegen min som i sommer sykmeldte meg og henvendte meg til psykiater.

Men samtidig er det jo helt klart psykiateren min som vet mest om meg nå.

Jeg er veldig usikker på hvem som er best å drøfte dette med.. Redd de skal si nei eller et eller annet..Føler meg så hjelpesløs!!

Er jeg syk nok??

Har slitt med en kroppslig kronisk sykdom i 5 år, behandles med tabl på blå resept for dette. I tillegg går jeg på ssri, som ikke hjelper. Periodevis også sovetabl og en del sobril/ valium.

Jeg greier ikke å tenke fremover, eller fokusere på å bli bedre, så lenge jeg er totalt avhengig av mine nærmeste for å leve. Dårlig samvittighet over ikke å greie skolen da i tillegg, nedbryter selvtilliten min totalt..

Jeg tør ikke si hvordan dette året har vært..Jeg ville rømme langt, langt vekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Miss Saigon

Det å søke om rehabiliteringspenger er det behandleren din som skal gjøre. Det vil si enten psykiater/psykolog eller fastlegen. Alt etter som hvem som har hovedansvaret for behandlingen av det du søker rehabiliteringspenger for.

Trygdekontoret er det ingenvits å ta opp dette med fordi de kommer bare til å si at du skal snakke med legen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen din er den som har det øverste ansvar, men psykiater er jo også lege. Men i spørsmål om rehabiliterings/sykepenger så ville jeg nesten si begge. Begge kan være med på et møte/møter mellom deg, trygdekontorets representant, evt. aetat eller andre som måtte være involvert i dine økonomiske saker. Og begge kan ta initiativ til å innkalle til et slikt møte, på din oppfordring og etter ditt samtykke.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...