Gå til innhold

SSRIs hvor rask nedtrapping fra 60 til 40 mg?


Gjest Praksisand

Anbefalte innlegg

Gjest Praksisand

For noen uker siden øka jeg fra Cipramil 40 mg. til Cipramil 60 mg. Fikk da en bivirkning som jeg ikke orker. Hvordan trapper jeg tilbake til 40 mg? Må jeg gjøre det like langsomt som om jeg hadde stått lenge på 60 mg? Må jeg stå ei stund på 50, evt hvor lenge? Eller kan jeg gå direkte tilbake til 40? Jeg kan takle svimmelhet og "støt" i hodet når jeg flytter blikket (har vært gjennom nedtrapping på SSRI før), men mer depressivitet og sosialangst passer særdeles dårlig nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Det kan du gjøre umiddelbart (fra en dag til en annen) etter så kort tid på 60 mg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Praksisanda

Det kan du gjøre umiddelbart (fra en dag til en annen) etter så kort tid på 60 mg.

Takk skal du ha, det høres fint. Håper det går uten noe tilbakefall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...