Gå til innhold

blod i avføring


cassy21

Anbefalte innlegg

Det har kommet blod 2 ganger under avføring. Trodde faktisk det var mensen, men fant fort ut at det kom fra anus. I dag var alt normalt igjen. Bør jeg allikevel kontakte lege? Og hva kan det i såfall være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det har kommet blod 2 ganger under avføring. Trodde faktisk det var mensen, men fant fort ut at det kom fra anus. I dag var alt normalt igjen. Bør jeg allikevel kontakte lege? Og hva kan det i såfall være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg har vært til legen for samme problem, men jeg har i tillegg mye magesmerter. Du burde gå til legen å få sjekket det ut, de tar dette problemet veldig alvorlig. Har vært til undersøkelse på sykehuset og venter på flere prøver. I mitt tilfelle tror de at det kan være melkesukker allergi eller cøliaki(allergisk mot gluten). Mitt råd er: gå til legen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg har vært til legen for samme problem, men jeg har i tillegg mye magesmerter. Du burde gå til legen å få sjekket det ut, de tar dette problemet veldig alvorlig. Har vært til undersøkelse på sykehuset og venter på flere prøver. I mitt tilfelle tror de at det kan være melkesukker allergi eller cøliaki(allergisk mot gluten). Mitt råd er: gå til legen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis blodet er friskt og lyserødt, så tror jeg at det kommer fra ytre del av tarmen, gjerne en hemmoride som er gått hull på eller noe.

Hvis det er mørkere på farge, så tror jeg at det kommer fra lengre oppe i systemet, og da kan det være mer alvorlig.

Men en legesjekk skader jo uansett ikke da....

Lykke til! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis blodet er friskt og lyserødt, så tror jeg at det kommer fra ytre del av tarmen, gjerne en hemmoride som er gått hull på eller noe.

Hvis det er mørkere på farge, så tror jeg at det kommer fra lengre oppe i systemet, og da kan det være mer alvorlig.

Men en legesjekk skader jo uansett ikke da....

Lykke til! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mette Moen, Gynekolog

Søk lege for et slikt symptom (jeg har ingen opplysning om din alder, det er sjelden tegn på noe alvorlig hos unge, f.eks en liten rift).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Søk lege for et slikt symptom (jeg har ingen opplysning om din alder, det er sjelden tegn på noe alvorlig hos unge, f.eks en liten rift).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...